نوروز، فرصت طلایی برای مدیریت زمان کنکوری‌ها

تهران (پانا) - روزهای تعطیلات نوروزی همانطور که برای برخی از دانش‌آموزان صرفا به استراحت می گذرد برای عده ای دیگر فرصتی است برای جلوزدن از رقیبان. ولی چگونگی استفاده از این ایام برای درس خواندن به روحیات شما هم بستگی دارد.

کد مطلب: ۸۰۲۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نوروز، فرصت طلایی برای مدیریت زمان کنکوری‌ها

طبق یک عادت فرهنگی، ما از ایام تعطیلات استفادهی مؤثری نمی‌کنیم و بیشتر زمان های تعطیلی را با پراکنده‌کاری می گذرانیم. با وجود طولانی بودن تعطیلات عید باز هم کمترکسی ازاین فرصت برای جمع وجورکردن کارهایش استفاده میکند و معمولا همان رویه وقت‌گذرانی ادامه پیدا می‌کند. با وجود این،ایام عید برای کنکوری‌ها معنای دیگری پیدا می‌کند. این ایام از یک طرف فرصتی است برای تکمیل و جمع‌بندی مطالب و از طرف دیگر فرصت آماده‌سازی و تجدید قوا برای روزهای باقیمانده،خیلی‌ها این دوران را فرصت طلایی می نامند.

زیاد به خودتان سخت نگیرید

در روزهای اول عید چه باید کرد؟ آیا از همان روز اول باید با دنیای خارج قطع ارتباط کرد؟ آیا نباید به دید و بازدید عید رفت؟ پاسخ به چنین سؤالاتی کارسختی است؛ چراکه اولا روحیه افراد با یکدیگر متفاوت است و ثانیا پایبندی خانواده‌ها به آداب ورسوم با هم تفاوت دارد. به طور کلی، اگرخانواده ها و خود دانش آموزان از حساسیت‌ها وسختگیری بی‌مورد اجتناب کنند بهتر میتوانند درباره نحوه استفاده از این ایام تصمیم بگیرند.

کاری نداشته باشید که دیگران چه می‌کنند، تنها برمبنای وضعیت خودتان بیندیشید. اگرشما تمایل دارید که در دید وبازدیدهای یکی دو روز اول عید شرکت کنید ولی به زورخودتان را وادار به درس خواندن می‌کنید احتمالا نتیجه خوبی نخواهید گرفت. یا اگر کسی که یک دوره کاری سخت و فشرده را پشت سرگذاشته است بخواهد ایام عید را نیز به این دوره متصل کند، بالاخره درمرحله ای ازکار دچار مشکل خواهدشد.

توصیه کلی برای روزهای آغازین عید این است که حداکثر در یکی، دو روز اول در دید و بازدیدهای مهم شرکت کنید وخیلی دراین مورد به خود سخت نگیرید. بقیه روزها را نیز به صورت متعادل به درس خواندن اختصاص دهید. نگران نباشید تعطیلات نوروزی طولانی است و اگر برنامه‌ریزی کنید وقت برای بسیاری از کارها وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار