نهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در استان کرمان برگزار شد

کرمان(پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی گفت:نهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی و مجمع دانش آموزی استان کرمان با حضور دکتر زهرا پناهی روا رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی کشور در کرمان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۲۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

هاشم برآوردی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای جان برکفی که خون خود را در راه آرمانهای اسلام و انقلاب تقدیم کردند گفت: به حول و قوه الهی امروز با برگزاری انتخابات روشن و شفاف ۹ نفر از دانش‌آموزان منتخب استان که از لحاظ درسی و اخلاقی ممتاز هستند به عنوان اعضای شورای مشورتی و ۶ نفر(سه نفر دختر و سه نفر پسر) بعنوان نمایندگان دانش آموزان استان در مجلس دانش آموزی کشور انتخاب شدند که وظایفشان در شورای مشورتی استان، ارائه مشاوره و راهکار به مدیرکل استان و در سطح مجلس دانش آموزی بررسی مسائل کلان دانش آموزان و قانون گذاری است.

وی تقویت هویت اسلامی ایرانی و تحکیم و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی- فراهم آوردن زمینه تربیت اجتماعی ـ سیاسی دانش‌آموزان- ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه‌سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان- ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مشورت بین دانش‌آموزان و تقویت روحیه خودباوری، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مقوله‌های سیاسی و اجتماعی را از اهداف تشکیل مجلس دانش‌آموزی عنوان کرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان گفت: مجلس دانش آموزی نهادی صنفی است که از سال ۱۳۸۰ براساس آیین­ نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شکـل گـرفته است.

وی افزود: نمایندگان مجلس دانش آموزی هر ۲ سال یک بار از میـان دانـش­ آموزان سراسر کشور و در پی برگزاری انتخابات سراسری ۳ مرحله ای که به ترتیب در سطح مدارس، شهرستان ها نواحی و مناطق آموزش و پرورش و استان ها برگزار می گردد انتخاب می‌شوند.

وی گفت: دانش‌آموزان عضو مجمع دانش آموزی و مجلس دانش‌آموزی مشاورین مدیرکل و رؤسای آموزش و پرورش در سطح شهرستان، ناحیه و منطقه هستند، لذا باید از لحاظ اخلاقی، درسی و متانت بهترین باشند و در جلسات و همایش‌های شهرستانی، استانی و کشوری نمایندگان خوبی برای دانش‌آموزان استان کرمان باشند.

برآوردی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید شاخص‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی در استان کرمان ارتقاء پیدا کرده است گفت: خوشبختانه مجموعه آموزش و پرورش استان، بویژه دکتر محسن بیگی مدیر کل فرهیخته آموزش و پرورش استان کرمان بستر مناسبی را برای نقش‌آفرینی بهتر دانش آموزان در بخش‌های مختلف مهیا نموده اند و معتقدند مجمع دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی فرصت بسیار خوبی برای ارائه توانمندی‌های دانش‌آموزان است و دانش آموزان در این فرایند می‌توانند خود را برا‌ی حضور در عرصه‌های بزرگتر آماده کنند.

لازم به ذکر است در این مرحله از انتخابات در بخش پسران 7 منطقه و23 شهرستان و2 ناحیه

در این دوره 108 دانش آموز اعضا منتخب شورا ها بودند که از این تعداد 84 نفر در جلسه حاضر و از این تعداد 54 نفر کاندید شدند.

تعداد 3 نفر نماینده مجلس دانش آموزی و 9 نفر اعضاء شورای دانش آموزی حائز رتبه شدند.

در بخش دختران

7 منطقه و23 شهرستان و2 ناحیه

در این دوره 108 دانش آموز اعضا منتخب شورا ها بودند که از این تعداد 91 نفر در جلسه حاضر و از این تعداد 66 نفر کاندید شدند.

تعداد 3 نفر نماینده مجلس دانش آموزی و 9 نفر اعضاء شورای دانش آموزی حائز رتبه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار