واکنش ایران خودور به درددل وزیر آموزش‌وپرورش با دانش‌آموزان محروم سیستان و بلوچستان: امروز کلنگ مدرسه 12 کلاسه به جای دبستان کانکسی به زمین زده شد

زاهدان (پانا) - کلنگ مدرسه دوازده کلاسه شهدای ایران خودرو در منطقه لار ناحیه یک زاهدان به زمین زده می‌شود. شرکت ایران خودرو تصمیم به ساخت این مدرسه را پس از انتشار اخبار سفر وزیر آموزش‌و‌پرورش به استان سیستان‌و‌بلوچستان گرفت.

کد مطلب: ۸۰۲۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ایران خودور به درددل  وزیر آموزش‌وپرورش با دانش‌آموزان محروم  سیستان و بلوچستان: امروز کلنگ مدرسه 12 کلاسه به جای دبستان کانکسی به زمین زده شد

سفر چند هفته قبل وزیر آموزش و پروش به سیستان و بلوچستان و بازدید از مدارس این استان، برخی از مدارس از وضعیت مناسبی برخوردار نبودند به گونه‌ای که برخی از دانش آموزان بر روی زمین در کلاس‌های کانکسی نشسته بودند که این مساله واکنش سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش را به دنبال داشت.
فیلمی از اظهارات وزیر آموزش و پرورش در خبرگزاری پانا منتشر و این فیلم بارها در فضای مجازی بازنشر داده شد که در آن سید محمد بطحایی ضمن ابراز تاسف از نبود امکانات در مناطق محروم،‌از آن دانش‌آموزان عذرخواهی کرد. پس از آن بخش "مسئولیت‌های اجتماعی " شرکت ایران خودرو که این فیلم را مشاهده می‌کند؛پس از هماهنگی های لازم با دفتر وزیر آموزش و پرورش آمادگی خود را جهت ساخت مدرسه ای دوازده کلاسه در زاهدان اعلام کرد. بنابر گفته مسئولان، ایران خودرو تصمیم گرفته است تا با صرف نظر کردن از چاپ تقویم و سررسید به مناسبت سال نو، هزینه آن را به ساخت مدرسه در آن منطقه محروم بکند.

در همین راستا امروز فرحناز مینائی‌پور، مدیر کل امور بانوان وزارت آموزش‌وپرورش و مشاور وزیر با همراهی خانم رضایی، مشاور اجتماعی وزیر صنعت و معدن و همچنین نماینده شرکت ایران خودرو عازم زاهدان شدند تا کلنگ این مدرسه بر زمین زده شود.

این هیأت در بدو ورود به زاهدان مورد استقبال مدیرکل آموزش و پروش سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

همچنین در ادامه سفر این هیأت از دبستان کانکسی حضرت سلیمان حاشیه شهر ناحیه یک زاهدان بازدید کرد.

از سوزن دوزی سیستانی و بلوچستانی در ماشین‌های تولید ایران خودرو استفاده شود

در مراسم کلنگ‌زنی این مدرسه مدیرکل ‌آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، علیرضا نخعی گفت:مردم این منطقه تنها دارایی‌اشان همین زمین خالی است و آنرا برای پیشرفت فرهنگ این مرز و بوم هدیه کرده اند و جای تشکر بسیار دارد از مسئولین و متولیان این امر که این منطقه را برای ساخت مدرسه انتخاب کرده اند.
نخعی با اشاره به هنرهای زیبای دستی این خطه خاطر نشان کرد: استفاده از سوزن دوزی سیستانی و بلوچستانی در ماشین‌های تولید ایران خودرو، گامی بلند در حمایت از رشته‌های فنی و حرفه ای مدارس و همچنین هنرهای دستی این استان می‌تواند باشد.

به دنبال بازگرداندن بازماندگان از تحصیل دختر در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها هستیم

فرحناز مینایی پور مدیرکل امور بانوان آموزش و پرورش گفت: «آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش بعد از ورود به استان ازمدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا به یکی از مدارس حاشیه شهر بروند و بازدید کنند. به محرومترین مدرسه حاشیه شهر زاهدان منطقه لار ناحیه یک زاهدان که رفتند و از مدرسه ای که کانکسی بازدید کردند بعد از بازدید از دانش آموزان عذر خواهی کردند و گفتند: شما در این وضعیت هستید و نمی توانم کاری بکنم ان‌شاءلله سعی ما براین است که بتوانیم در این زمینه کاری انجام دهیم .»
به دنبال این بازدید کلیپی درون فضای مجازی منتشر شد و مسئولان ایران خودرو این کلیپ را دیدند و تصمیم گرفتند که امسال به جای چاپ تقویم به این منطقه بیایید و درآن یک مدرسه دوازده کلاسه بسازند تا کاری کنند که بچه‌ها مدرسه داشته باشند و بتوانند ادامه تحصیل بدهند.
وی درباره لذت ساخت مدرسه و حس دیدن دانش آموز پس از حضور زیرسقف کلاس گفت: ما تلاش می‌کنیم تا بتوانیم خیران را شناسایی کنیم و به این منطقه بیاوریم.
وی ادامه داد: با توجه به مسئولیتم درحوزه‌زنان وزارت‌ آموزش و پرورش به دنبال بازگرداندن دختران بازمانده از تحصیل در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر هستیم .
وی اظهار امیدواری کرد تا بتوان از طریق تحصیل در رشته های کاردانش و فنی حرف‌ای برای این دانش آموزان کارآفرینی کرد .


برای مشاهده گزارش تصویری کامل این خبر اینجا کلیک کنید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار