مشارکت 40 درصددانش‌آموزان خراسان جنوبی در طرح خاوران‌شناسی

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت 40 درصدی دانش آموزان استان در طرح خاوران‌شناسی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۲۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 40 درصددانش‌آموزان خراسان جنوبی در طرح خاوران‌شناسی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عباس لامعی در همایش خاوران شناسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهرستان زیرکوه اظهار کرد: امسال طرح خاوران شناسی در بیش از 500 آموزشگاه دوره ابتدایی12 شهرستان و منطقه استان اجرا می‌شود.

وی ترویج و گسترش فرهنگ ناب ایرانی اسلامی مردم خراسان جنوبی را یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد و تصریح کرد: پرورش حس وطن دوستی، پیوند فکری و فرهنگی نسل جدید با گذشته، بررسی آداب و رسوم گذشتگان و حفظ این آداب و رسوم، آشنایی با مشاهیر و مفاخر استان از دیگر اهداف طرح خاوران شناسی به شمار می‌رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت 2 هزار و 800 دانش‌آموز دختر و پسر دوره ابتدایی شهرستان زیرکوه در این طرح ادامه داد: اکنون طرن خاوران شناسی در 45 آموزشگاه ابتدایی این شهرستان مرزی اجرا می‌شود.

لامعی شناسایی پتانسیل زندگی عشایر زیرکوه و نقش اقتصادی تولیدات عشایری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را از عمده اهداف برگزاری این طرح در زیرکوه برشمرد و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان عشایر و مرزنشین زیرکوه با مشارکت در این طرح با آداب، آیین‌ها و سرگذشت مردم بویژه مفاخر و مشاهیر این دیار بیش از پیش آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار