در دیدار وزیر بهداشت با مقام‌های اروپایی انجام شد

بررسی راهکارهای ارتقای امنیت غذایی و ورود ایران به بازارهای اروپا

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در جریان سفر خود به بروکسل گفت در گفت وگو با کمیسیونرهای عالی اتحادیه اروپا، راه‌های بهبود امنیت غذایی در ایران و ورود راحت تر ایران به بازارهای اروپایی بررسی شد.

کد مطلب: ۸۰۲۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بررسی راهکارهای ارتقای امنیت غذایی و ورود ایران به بازارهای اروپا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی روز گذشته در بروکسل با «فیل هوگان» کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، «آندریاس اندریوکایتیس» (Vytenis Andriukaitis) کمیسیونر بهداشت و ایمنی غذایی اتحادیه اروپا و همچنین خانم «مژی دوبلوک» وزیر امور اجتماعی و بهداشت عمومی بلژیک دیدار و گفت وگو کرد.

هاشمی در خصوص دیدارهای خود گفت: با وزیر بهداشت فدرال بلژیک و دو کمیسیونر اتحادیه اروپا گفت و گو های خوبی داشتیم که در راستای توسعه روابط و علاقه مندی برای گسترش همکاری ها بود. با وزیر بهداشت فدرال بلژیک در خصوص اقدامات مشترکی که می توانیم میان دو کشور به خصوص در حوزه پژوهش و آموزش و همچنین استانداردهای دارویی و تجهیزات پزشکی انجام دهیم، گفت وگو کردیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با دو کمیسیونر هم جلسه بسیار مفیدی داشتیم و در خصوص راهکارهای ارتقای امنیت غذایی در ایران و همچنین ورود راحت تر ایران به بازارهای اروپایی و استفاده از توانمندی های اتحادیه اروپا برای ارتقای کیفیت محصولاتی که از ایران می تواند به بازارهای جهانی از جمله اروپا صادر شود، بحث و گفت وگو شد.

وی افزود: تمام این مسائل از این جهت می تواند با سلامتی مردم ایران ارتباط پیدا کند که بخشی از سلامتی در سایه غذای خوب و آشامیدنی های سالم محقق می شود و از این جهت صحبت های خوبی داشتیم.

وزیر بهداشت افزود: علاوه بر کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی ، جلسه ای هم با کمیسیونر عالی اتحادیه اروپا در حوزه بهداشت و امنیت غذا داشتیم که جلسه خیلی خوبی بود در خصوص تولید واکسن، تولید دارو و درعین حال راه های مبارزه با دخانیات و مواد دخانی، مصرف آنتی بیوتیک ها و همچنین مواد پروتئینی که عمدتا در حوزه دامپزشکی است و نیز راهکارهای مجهز ساختن آزمایشگاه ها هم از نظر فناوری و هم از نظر دانش ، بحث شد و گروه کاری هم مشخص شد و امیدواریم در آینده همکاری های بهتر و بیشتری داشته باشیم.

وزیر بهداشت بر استفاده بخش خصوصی کشور از فرصت های همکاری با اتحادیه اروپا نیز تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی ما می تواند با استفاده از این فرصت‌های همکاری ضمن استفاده از تجریبات جهانی، محصولات خود را در قالب ارتقای استانداردهای موجود در ایران به استانداردهای اروپایی نزدیک کند و در بازارهای بین المللی حضور پیدا کند.

وی تصریح کرد: در این سفر امضای تفاهمنامه ای در دستور کار نبوده است البته قراردادهایی میان شرکت های بخش خصوصی دو طرف در حاشیه این سفر امضاء می شود.

وزیر بهداشت و هیات همراه بعد از ظهر سه شنبه همچنین از پارک علم و فناوری بلژیک در منطقه «شارلروا» در جنوب بروکسل بازدید و راهکارهای توسعه روابط و همکاری پارک‌های علم و فناوری ایران و بلژیک را مورد بررسی و تاکید قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار