تجلیل وزیر ارشاد از سه روستای دوستدار کتاب مازندران

سه روستای دوستدار کتاب مازندران در آیین پایانی چهارمین دورۀ انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب تجلیل شدند.

کد مطلب: ۸۰۲۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل وزیر ارشاد از سه روستای دوستدار کتاب مازندران

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، 150 شهر و ۱۳۰۰ روستا و آبادی عشایری در انتخاب و معرفی پایتخت کتاب و جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کرده‌اند.

در آیین پایانی چهارمین دورۀ انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب که در تالار وحدت تهران برگزار شد، روستاهای«قادیکلای بزرگ» از توابع قائم‌شهر در استان مازندران، «اسفیدان» از توابع بجنورد در خراسان شمالی، «امامزاده بزم» از بوانات استان فارس، «دهنو لوداب» از توابع یاسوج در استان کیهگیلویه و بویراحمد، «فیشور» از توابع اِوَز استان فارس، «بزنج» از توابع اسفراین در خراسان شمالی، «فدافن» از توابع کاشمر در استان خراسان رضوی، «شرف‌آباد» از توابع اشکذر در استان یزد، «قادیکلای بزرگ» از توابع قائم‌شهر در استان مازندران، «حسین‌آباد کارخانه» قند از توابع شهرستان بهار در استان همدان و «باصدی» از توابع رامهرمز در استان خوزستان، به‌عنوان روستاهای برگزیدۀ این دوره از جشنواره معرفی شدند.

روستاهای برگزیده به دلیل فعالیت‌های گسترده، ابتکاری و مردمی در ترویج کتابخوانی،از سوی معاوت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و کانون‌های عالی فرهنگی هنری مساجد، جوایز نقدی‌ای به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال دریافت کردند.

همچنین از ۱۰ روستای «مؤمن‌آباد»، «مربچه»، «سن‌سن»، «اسفندیار»، «حصار زبرخان»»، «عربخیل»، «گلبستان»، «محمدصالحی»، «عشایری کلات» و «ناچیت» که به مرحلۀ نهایی داوری راه یافته بودند، قددرانی شد. این روستاها از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال حوالۀ کتاب دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار