در گفت‌وگو با پانا

فریدون آسرایی: ایده‌ای را که برای ترانه جام جهانی دارم، می‌توان در تمام مسابقات جمعی خواند

تهران (پانا) - فریدون آسرایی ازمعدود خوانندگان پاپ کشور است که فعالیت حرفه‌ای‌اش را در خارج از کشور آغاز کرد و در ادامه به ایران سفر کرد و فعالیت خود را در کشور ادامه داد. او در گفت‌وگو با پانا از فعالیت‌های جدیدش گفت همچنین از آنجا که به حوزه وزرش نیز علاقه‌مند است درباره یکی‌، دو اتفاق فوتبالی از جمله ایده‌اش برای ترانه جام‌جهانی و مسابقه پنج‌شنبه پرسپولیس و استقلال اظهار نظر کرد.

کد مطلب: ۸۰۲۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
فریدون آسرایی: ایده‌ای را که برای ترانه جام جهانی دارم، می‌توان در تمام مسابقات جمعی خواند

درباره کار جدیدتان توضیح بدهید؛ آیا به‌زودی قطعه جدیدی را منتشر خواهید کرد یا خیر؟

یک تک‌تراک آماده انتشار دارم که مشغول ساختن آن هستیم اگر این ترانه آن چیزی که در نظر داریم شود، به‌زودی آن را منتشر خواهیم کرد.

نام این ترانه چیست؟

دو نام مد نظر من است که به احتمال فراوان یکی از این اسامی را بر روی آن خواهیم گذاشت. «اتفاقی نیست» و «رویم را زمین نذار» نام‌هایی است که برای ان انتخاب کرده‌ایم که به احتمال فراوان با نام «اتفاقی نیست» این تک‌تراک در شبکه های مجازی منتشر می شود.

درباره آلبوم آینده‌تان نیز توضیح دهید.

انتخاب آهنگ‌های آلبوم آینده‌ام را به پایان رسانده‌ام و اکنون مراحل پیش‌تولید آن را دنبال می‌کنیم. تنظیم‌های این آلبوم از اوایل سال آینده آغاز می‌شود و تصور ما برا این است که می توانیم تابستان سال آینده ان را در بازار موسیقی پخش کنیم.

این آلبوم چند تراک دارد ونام آن چیست؟

این آلبوم مانند آلبوم‌های گذشته من بین 10 تا 11 تراک خواهد داشت و هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده‌ایم.

آیا شما برای جام جهانی ترانه‌ای خواهید خواند؟

من یک ایده‌ای از قدیم دارم که الهام گرفته‌شده از موسیقی و سرودهایی است که در استادیوم‌های کشور اجرا می شود، اما باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد و آیا می‌توانیم این سرود و ترانه را برای جام جهانی آماده کنیم یا خیر.

یک مقدار درباره ویژگی‌های این سرود یا ترانه توضیح دهید .

این ترانه را می‌توان ورزشی و ملی توصیف کرد. من ایده آن را دارم و می دانم چگونه باید آن را اجرا کنم اما کسی که بتواند این کار را تنظیم کند خیلی مهم است. بهترین شخصی که می تواند به من در ساخت این ترانه کمک کند بهروز صفاریان است.

آیا این ترانه یا سرود تنها برای تیم ملی فوتبال ساخته می‌شود؟

خیر این سرود را می توان در تمام مسابقات ورزشی و ملی اجرا کرد. شیوه اجرای آن نیز به شکلی است که می توان به صورت جمعی در استادیوم خواند.

بسیاری از از فوتبال‌دوستان شما را از جمله هنرمندانی می‌شناسند که فوتبال را دنبال می‌کنید، به نظرتان دربی پیش رو را چه تیمی برنده می شود؟

به نظر من این روزها وضع استقلال از لحاظ روحی بهتر از پرسپولیس است. متاسفانه پرسپولیس نتیجه خوبی در آسیا نگرفته است و همین امر باعث شده است فشاری بر روی این تیم در بازی‌های پیش رو آورده است.

یعنی شما معتقدید استقلال بهتر از پرسپولیس است؟

منظور من این نبود؛ دربی با تمام بازی‌ها فرق دارد. از سوی دیگر آقای برانکو چه در پرسپولیس، چه در تیم ملی و حتی در تیم زیر 23 سال ایران نتایج بسیار خوبی گرفته است و تیم‌های او خوب فوتبال بازی میکنند. اما نکته‌ای که درباره شیوه بازی این تیم به نظرم می‌رسد این است که با وجودی اینکه آنها خیلی خوب توپ را در زمین می‌چرخانند، انگار پلن دو و سه ندارند.

تیم او فوتبال بسیار خوبی بازی می‌کند اما باید برنامه‌ریزی‌های متفاوتی در زمانی که بازی گره می‌خورد، داشته باشد.

یعنی استقلال تیم بهتری است؟

من این نکته را نگفتم؛ البته تیم شفر به مراتب فوتبال بهتری از گذشته بازی می‌کند و تیم‌های آسیایی هنوز نتوانسته اند این تیم را آنالیز کنند اما پرسپولیس به واسطه حضور در جمع چهار تیم نهایی لیگ آسیا شناخته شده‌تر است.

به نظرتان چه عاملی باعث شد پرسپولیس در بازی گذشته برخی از بازیکنان اصلی‌اش را بازی ندهد؟

برای برانکو بازی با استقلال خیلی مهم است، زیرا این تیم می‌تواند با برد بازی استقلال قهرمان ایران شود و همچنین حریف سنتی‌اش را ببرد، به نظر من حضور مربی‌هایی چون شفر، برانکو و کی‌روش به فوتبال ما کمک شایانی کرده است و سطح فوتبالی که در استقلال، پرسپولیس و تیم ملی می‌بینیم بالاتر از دیگر تیم‌های ایران است.

نظرتان را درباره حواشی که بین علی کریمی و کی‌روش به وجود آمد، چیست؟

به نظر من مقصر اصلی درگیری بین کی‌روش و علی کریمی، عادل فردوسی‌پور بود. من به واسطه حضور در کشورهای دیگرکلمات انگلیسی را به خوبی می‌شناسم. این کلمات می‌توانند در جملات مختلف معناهای متفاوتی داشته باشند. او می توانست به جای به کار بردن کلمه بزدل از کلمه دیگری استفاده کند، فکر می‌کنم دلخوری‌ای که عادل از علی کریمی داشت باعث شد که کلمه را بدین شکل ترجمه کند. نباید یک اسطوره ملی شناخته شده را در مقابل مربی تیم ملی قرار داد و این شیطنتی بود که عادل فردوسی‌پور کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار