استاندار گلستان

شعار نوروز 97 در استان «گلستان مقصد گردشگری» خواهد بود

با شعار «گلستان مقصد گردشگری» نوروز 1397 را آغاز می‎کنیم تا فصل خوبی برای جذب مسافران و گردشگران به نگارستان ایران شود.

کد مطلب: ۸۰۲۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
شعار نوروز 97 در استان «گلستان مقصد گردشگری» خواهد بود

به گزارش پانا از استان گلستان، سیدمناف هاشمی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ویژه نوروز 1397 اظهار کرد: این ایام فرصت بسیار مغتنمی است که باید به صورت بهینه از آن استفاده کرد.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان، ستاد اجرایی خدمات سفر استان را فرصتی طلایی برای رویکردی جدید و بهبود گردشگری استان گلستان خواند و تاکید کرد: تمامی دستگاههای عضو ستاد شرایط را برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت های استان گلستان در ایام نوروز 97 به مسافران و گردشگران مهیا کنند.

وی با اشاره به اقدامات خوب ستاد اجرایی خدمات سفر در سنوات گذشته گفت: با توجه به موفقیت های این ستاد در سنوات گذشته انتظار داریم شاهد اقدامات نوین و جدیدی در ایام نوروز 97 باشیم.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر استان به نکات حایز اهمیت در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: توقف مسافر حتی برای یک یا چند ساعت در این استان شرایط اقتصادی خوبی را برای شهروندان گلستانی بهمراه دارد و شهرداریها باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: نصب نمادهای هفت سین در میادین شهری، برگزاری بازارچه های صنایع دستی و سوغات و همچنین برگزاری جشن نوروزگاهها در سطح استان نیز می تواند در اقتصاد منطقه نقش موثری داشته باشد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: اگر قرار است استان گلستان به عنوان مقصد گردشگری در کشور معرفی شود باید جاذبه های گردشگری استان را در قالب نصب بیلبورد و بنر و ... به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی کنیم .

استاندار گلستان و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد اتفاقات خوب و گام هایی مثبت در ارایه خدمات نوین نوروز ۱۳۹۷ در استان باشیم.

مهندس ابراهیم کریمی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مسوولین کمیته های اجرایی خدمات سفر استان در سنوات گذشته، به ارایه گزارشی ستاد اجرایی خدمات سفر استان پرداخت.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این جلسه از برگزاری 14 نوروزگاه در سراسر استان خبر داد و گفت: امسال علاقمند به برگزاری رویداد فرهنگیی نوروزگاه در ۱۴شهرستان استان هستیم و تاکنون هماهنگی های لازم برای برگزاری ۵ نوروزگاه در شهرستان های گرگان, اق قلا,گالیکش, گنبد کاووس و هنگ مرزی اینچه برون انجام گرفته است و امیدواریم فرمانداران دیگر شهرستان ها نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

کریمی همچنین به برگزاری دوره های آموزشی گردشگری اشاره کرد و گفت: تاکنون 20 دوره آموزشی برای فعالان گردشگری برگزار نموده ایم و امید داریم با برگزاری این دوره های آموزشی بتوانیم استان را هر آنچه که لیاقتش است به همگان معرفی کنیم.

وی با اشاره به آماده سازی بیش از 100 هزار نسخه اقلام فرهنگی در ایام نوروز خاطرنشان کرد: این اقلام در قالب راهنمای گردشگری استان به دو زبان فارسی و انگلیسی ، پوستر از جاذبه های شاخص استان، بروشور راهنمای موزه های استان، بروشور شهر تاریخی جرجان، بروشور میراث جهانی گنبد قابوس، کارت پستال از جاذبه های گردشگری و بافت تاریخی استرآباد(گرگان) ، ساک دستی که خود معرف نگارستان ایران است، لوح فشرده جاذبه های گردشگری استان و ...در ورودی و خروجی 14 شهرستان در بین مسافران و گردشگران نوروزی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به رشد قابل توجه اقامت در سال گذشته در این ایام یاد آور شد: با پیگیری های انجام شده در سال ۱۳۹۶ ما شاهد رشد ۹۷ درصدی مجموع اقامت کنندگان , رشد ۴۷ درصدی بازدیدهای نظارتی و رشد ۱۵۶ درصدی بازدید از مراکز تاریخی, تفریحی و توریستی استان نسبت به سال گذشته بوده ایم و امید است این رقم در سال ۱۳۹۷ افزایش یابد.

کریمی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان خاطر نشان کرد: انبوه برگزاری جشنواره های شاد فرهنگی و هنری یکی از دلایل اصلی کسب عنوان استان پرنشاط در کشور برای گلستان بوده است.

گفتنی است اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود رادر خصوص ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی ارایه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار