در همایش مربیان،معاونین پرورشی و مشاورین بیرجند انجام شد:

رونمایی از کتاب دانش آموزان بیرجند در8سال دفاع مقدس

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در نخستین روز از هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، از کتاب دانش آموزان شهرستان بیرجند در هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۰۲۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کتاب دانش آموزان بیرجند در8سال دفاع مقدس

عباس لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ،پیش از ظهر امروز با بیان این خبر اظهار کرد: این کتاب در 4 فصل به صورت مستند تدوین شده که دانش آموزان و حضور آنان در جبهه، نقش آنان در جمع آوری کمک های مردمی، بررسی وصیت نامه شهدای دانش آموز و گفتگو با رزمندگان دانش آموز از مهم ترین بخش های آن به شمار می رود.

وی با بیان این که در مقدمه این کتاب به نگاه امام نسبت به دانش آموزان بسیجی و رزمنده پرداخته شده است، تصریح کرد: کتاب دانش آموزان بیرجند در 8 سال دفاع مقدس در چاپ نخست با تیراژ یک هزار جلد و با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان، به چاپ رسیده است که در اختیار علاقمندان به انقلاب اسلامی و نسل چهارم انقلاب قرار می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛حراست از مرزهای اعتقادی ، حفظ دستاوردها و تببین ارزش های انقلاب اسلامی در مدارس را مهم ترین رسالت مربیان و معاونین پرورشی دانست و افزود: در نخست سالهای پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد مقدس امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش با ایده شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت.

دبیر شورای آموزش و پرورش، ایمان، تعهد، پشتکار و خدمت بی منت را بارزترین ویژگی فرهنگیان استان به ویژه مربیان، معاونین پرورشی و مشاورین استان دانست و یاد آور شد: تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی یکی از مهم ترین اهداف تشکیل این نهاد مقدس به شمار می رود.

لامعی، با اشاره به دستاوردهای دانش آموزان استان در عرصه های اعتقادی، قرآن، نماز و عترت، فرهنگی و هنری، تأکید کرد: کسب قریب 210 عنوان اول تا سوم کشور در عرصه های فوق توسط دانش آموزان و فرهنگیان استان، مؤید تلاش خستگی ناپذیر مشاورین، مربیان و معاونین پرورشی مدارس است.

وی آشنا سازی و تربیت دانش آموزان بر اساس اهداف، اصول و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مهم ترین هنر مشاورین و مربیان پرورشی دانست و خاطر نشان کرد: در واقع نهاد امور تربیتی زمینه ساز ورود نگرش های دینی و ارزش های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات ضد فرهنگی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ بر ایفای نقش موثر مشاورین، مربیان و معاونین پرورشی در مقابله و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان تاکید کرد و ابراز داشت: امروزه دشمن در صدد ایجاد رخنه های فرهنگی در جامعه و بویژه جوانان و از بین آنها قشر دانش آموزان که نسل آینده انقلاب و مدیران آینده هستند می باشد.

وی افزود: با توجه به این مسئله مربیان امور تربیتی برای تبیین هجمه های فرهنگی و دسیسه های دشمنان تلاش نموده و تمامی فعالیت خود را بر پرورش شخصیت دینی ، ارزشی و پایبندی دانش آموزان به مکارم اخلاق، اصول و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی معطوف دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار