معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان:

معلمان و مربیان نقش ویژه‌ای در تربیت آینده‌سازان دارند

سمنان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: معلمان و مربیان آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای در تربیت آینده‌سازان به‌خصوص در حوزه اخلاق و تربیت دارند.

کد مطلب: ۸۰۲۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
معلمان و مربیان نقش ویژه‌ای در تربیت آینده‌سازان دارند

سعید ناجی، در همایش تجلیل از طلایه‌داران تربیت در سمنان اظهار کرد: تربیت با جان آدمی در ارتباط است و آنچه سرشت آدمی را می‌سازد، تربیت است و با وجود تمام تلاش‌های زیاد و قابل‌توجهی که به انجام رسیده است؛ اما همچنان با مشکلات جدی در حوزه تربیت نیروی انسانی و اصلاح جامعه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: طی 10 سال گذشته شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه بوده‌ایم که نیاز به توجه جدی مسئولان و کارشناسان این حوزه دارد و معلمان و مربیان آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای در تربیت آینده‌سازان به‌خصوص در حوزه اخلاق و تربیت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تا انسانی بسازیم که در ذاتش، روح و فطرت الهی نهفته است، افزود: انسان بنا بر اختیار خود، امکان فاصله گرفتن از مسیر هدایت را دارد و خداوند پیامبران الهی را برای مکارم اخلاقی مبعوث کرد و ظهور ادیان الهی برای نهادینه‌سازی اخلاق در جامعه است.

ناجی اضافه کرد: اسلام دین اخلاق است و بین عقلانیت و اخلاق پیوندی غیرقابل‌انکار وجود دارد؛ متأسفانه بسیاری از مشکلات جامعه ما ناشی از بی‌توجهی به عقلانیت و اخلاق است.

وی بیان کرد: نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان اساسی و بسیار مهم است و نخستین وظیفه اساسی در تربیت افراد و پرورش اخلاقی آنان برعهده این نهاد ارزشمند است.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: اگر بین نهادهای حکومتی، آمیختگی اخلاق در دین و سیاست نباشد؛ قطعاً موجب بروز آسیب‌های جدی در جامعه و خروج از مسیر اصلی خواهیم بود و اثرگذاری فعالیت‌ها دچار اخلال خواهد شد.

ناجی ادامه داد: اگر در جامعه‌ای اعتماد و تمرکز جدی بین جوانان ایجاد نشود و پاسخ صحیح و مناسب به سؤالات و ابهامات این قشر ارائه نشود؛ موجب از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی می‌‌شود.‌

وی با بیان اینکه غیرهمسویی و نداشتن هم‌زبانی موجب عدم اعتماد عمومی و ایجاد تفرقه در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: عدم توزیع قدرت متناسب با قانون از دیگر مشکلات حوزه تربیتی جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: اگر پیوند بین اخلاق و عقلانیت از هم جدا شود و نتوانیم آموزه‌های دینی را در جامعه ترویج دهیم، منجر به واگرایی‌هایی در جامعه خواهد شد و اگر عقلانی به موضوعات نگاه کنیم، دچار مشکلات زیادی در حوزه اخلاق خواهیم شد.

ناجی بیان کرد: خرافه‌گرایی، معصوم و بزرگ جلوه دادن و تحریف‌ها برای اثبات موجودیت برخی از افراط، انتقاد، نسل‌کشی‌ها و ... از معضلات است که باید در جهت ترویج صداقت و جلوگیری از دروغ و دروغ‌گویی تلاش شود.

وی گفت: باید برای جلوگیری از بروز منکر و ترغیب به معروف و رعایت موضوعات اخلاقی، رعایت انصاف و ارائه محبت به‌جای خشونت و تحکم آن و نیز توجه به دانش‌ورزی و رواج و توصیه گفت‌وگو و رواج قانون‌مندی و جلوگیری از قانون‌گریزی و منفعت‌طلبی شخصی تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار