نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی:

کمبود نیروی انسانی و عدم تامین اعتبارات آموزش و پرورش را با مشکل مواجه ساخته است

یزد(پانا)- نماینده مردم اردکان در دیدار مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان و معاونین وی گفت: مجموعه آموزش و پرورش، محمل ارتباط گسترده بین مردم و حاکمیت است و به همین دلیل انجام صحیح اهداف و تکالیف این وزارتخانه مورد انتظار است تا شخصیت اجتماعی و اجرایی جامعه به نحو مطلوب شکل گیرد.

کد مطلب: ۸۰۲۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کمبود نیروی انسانی و عدم تامین اعتبارات آموزش و پرورش را با مشکل مواجه ساخته است

"محمدرضا تابش" با تاکید بر اهمیت تقویت نقش حاکمیتی نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: تحقق سند تحول بنیادی نظام آموزش و پرورش و توجه به نقشه جامع علمی کشور و در نظر گرفتن برنامه ششم توسعه کشور که بر مبنای تمام اسناد بالادستی کشور تهیه شده است می تواند در ارتقای جایگاه آموزشی و تربیتی موثر باشد.
وی به برخی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت کشور عنوان داشت: کالایی شدن آموزش، ابهام در برخی قوانین، کمبود نیروی انسانی لازم و متخصص و عدم تامین اعتبارات لازم باعث شده تا سازماندهی در این وزارتخانه با مشکل مواجه شود.
عضو هیات امنا ی دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه هیچ تحولی بدون تفکر و ذهنیت سازی عینیت نمی یابد گفت: نهاد آموزش و پرورش مبدا تحول ذهنی یک جامعه می تواند قلمداد گردد تا با تزریق اعتماد به نفس و روحیه جهانی اندیشیدن، تحولات شگرفی را در جامعه ایجاد کند.
نماینده مردم اردکان با تاکید بر بهبود وضعیت معیشتی معلمان و بکارگیری تکنولوژی های جدید در مجموعه آموزش و پرورش استان یزد گفت: صدرنشینی دانش آموزان یزدی برای بیست و چهارمین سال پیاپی در دو بخش کمی و کیفی حاکی از استعداد سرشار دانش آموزان و همراهی اولیا آنان و تلاش معلمان است و نشان داد این موفقیت ها یک امر اتفاقی نیست.
"تابش" همچنین به ثبت نام ۱۳ میلیون دانش آموز در مهرماه سالجاری اشاره کرد و گفت: ارتقای سلامت اجتماعی دانش آموزان، عدالت آموزشی و اجرای برنامه های هدایت تحصیلی موثر نیز باید توسط مدیران آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گیرد و با برنامه ریزی مناسب، اعتماد به نفس دانش آموزان بخصوص یزدی ها تقویت شود.وی همچنین بر ایجاد محیطی پویا و شاداب در مدارس تاکید کرد.
نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از زحمات "احمد شیرزاد" و آرزوی موفقیت برای "عباسعلی دانافر" ؛ به برخی نیازها و مشکلات این نهاد آموزشی در شهرستان اردکان اشاره کرد و گفت: تصور بنده از فرهنگیان و آموزش و پرورش یک دید بلند و فرهیخته مدار است و امیدوارم همکاران شما در دوره جدید از مجموعه ای متخصص و مقبول تشکیل شود و از ظرفیت خیرین به خوبی استفاده شود تا مسائل و مشکلات فرهنگیان استان کاهش یابد.
وی همچنین ابراز داشت: بیشترین رشد جمعیت دانش آموزی استان در اردکان اتفاق افتاده و بیشترین فاصله بین مدارس در استان در بخش های تابعه شهرستان است که مجموعه این مسائل، نیاز به توجه ویژه به این حوزه در شهرستان خصوصا افزایش کلاس های درس، تامین نیروی انسانی و اعتبار مکفی را ضروری ساخته است که امیدوارم مدیران استان توجه لازم را له این امر داشته باشند
مدیر جدید آموزش و پرورش استان یزد نیز با تقدیر از نگاه عالمانه "تابش" به فرهنگیان و استمرار کمک های موثر وی به آموزش و پرورش استان گفت: امیدوارم با بهره گیری از نیروهای متخصص و آسیب شناسی برخی مشکلات، در اجرای برنامه ها موفق باشیم.
"عباسعلی دانافر" همچنین به ارائه برنامه ها و اقدامات حوزه آموزش و پرورش استان یزد پرداخت و بر ضرورت پیگیری برخی مشکلات، از توسط نمایندگان مجلس تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار