فرماندار فردوس در جلسه کمیته بحران:

دستگاه های اجرایی هرچه سریعتر در صورت خسارت وارده به زیر ساخت ها اعلام خسارت کنند

فردوس (پانا)- اطلاع رسانی ها در خصوص خساراتی که به زیر ساخت های هرمجموعه وارد شده است نیز بسیار اساسی ومهم است و نباید اعلام این خسارات را به تعویق انداخت.

کد مطلب: ۸۰۲۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه های اجرایی هرچه سریعتر در صورت خسارت وارده به زیر ساخت ها اعلام خسارت کنند

مهدی ابراهیمی فرماندار فردوس در جلسه کمیته بحران فردوس عنوان کرد: دراسفند ماه شاهد باران های سیل آسایی در استان خراسان جنوبی خواهیم بود که لازم است که دستگاه های اجرایی همچنان آمادگی خود را حفظ کنند.

ابراهیمی درادامه گفت: اطلاع رسانی ها در خصوص خساراتی که به زیر ساخت های هرمجموعه وارد شده است نیز بسیار اساسی ومهم است و نباید اعلام این خسارات را به تعویق انداخت.

وی ضمن تشکر از کانال ها و سایت ها جهت اعلام اطلاعیه ها و آگاهی بخشی به مردم از بخشدار خواست تا دهیاران در محل دهیاری های خود در این ایام جهت آمار گیری سریعتر در جریان مدیریت بحران ها سکونت داشته باشند.

مرتضی رئیسی معاون امور عمرانی فرمانداری فردوس نیزدر جلسه کمیته بحران عنوان کرد: با توجه به بخشنامه هایی که بدست ما رسیده است بارندگی در اسفند ماه شدت بسیاری خواهد داشت بنابراین تمام دستگاه های اجرایی باید آمادگی کامل خود را حفظ کنند.

رئیسی در ادامه گفت: متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی در بحران های به وجود آمده احساس مسئولین چندانی ندارند و سنگین برخورد می کنند اما باید بدانیم که در هر بحرانی اگر دردقایق اول آن را مدیریت کنیم مثمر ثمر خواهد بود.

معاون امور عمرانی فرمانداری از تجمیع تماس های 110 در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از مردم از این موضوع آگاهی ندارند و در بسیاری ازمواقع نیز ممکن است تا امداد رسانی ها به موقع انجام نشود.

وی همچنین گفت: ثانیه های در هنگام وقوع بحران اهمیت دارند و انتقال این شماره های امدادی و خدمت رسان به مرکز استان با توجه به عدم آشناییت اپراطورها , کاری غیر کارشناسی شده است.

مصطفی کدخدایی بخشدار فردوس نیز در این جلسه گفت: گزارش های غیر واقعی مردم گاهی دردسر ساز است و اجازه نمیدهد دستگاه های امداد رسان به طور دقیق کار خود را انجام دهند بنابراین تمام دستگاه های اجرایی گزارشاتی را که مبنی بر اعلام خسارت است را باید ارزیابی کنند و تنها به صرف یک تلفن اکتفا نکنند.

رضا مطلبی پور شهردار اسلامیه نیز به ایجاد یک تیم ارزیاب و تبیین جایگاه دستگاه های اجرایی در مدیریت بحران نیز تاکید کرد.

در ادامه سید حسین لاجوردی مدیر هلال احمر فردوس گفت: متاسفانه بسیاری از کشاورزان با آبگیری هایی که برای زمین زراعی و باغی خود انجام می دهند جان و مال خود را به خطر می اندازند لذا از کشاورزان عزیز خواستاریم تا نکات ایمنی را رعایت کنند.

حجت الاسلام محمدرئیس اداره تبلیغات فردوس نیز از اعضای کمیته بحران و کمتیه سفر خواست تا از ظرفیت های مکانی هیئات مذهبی در اوقات حساس استفاده کنند .

حجت الاسلام قناعت همچنین از مسئولین خواست تا هیئات مذهبی را نیز جهت توجیهات لازم به جلسات کمیته سفر و بحران جهت رفاه حال مردم و مسافرین دعوت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار