معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد:

105 هزار دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن و عترت شرکت کرده اند

یزد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هشتم اسفند آغاز هفته تربیت اسلامی اظهار داشت: نهاد امور تربیتی یک شجره طیبه‌ای است که به دست شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان الگویی‌های مدیریتی جامعه ما شکل‌گرفته است.

کد مطلب: ۸۰۲۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
105 هزار دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن و عترت شرکت کرده اند

"علی سرداری " در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به هشتم اسفند آغاز هفته تربیت اسلامی اظهار داشت: نهاد امور تربیتی یک شجره طیبه‌ای است که به دست شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان الگویی‌های مدیریتی جامعه ما شکل‌گرفته است.
وی افزود: مهم‌ترین مأموریت‌های این حوزه انتقال ارزش‌های فرهنگی و معنوی به نسل جوان است که این کار بسیار سنگین و مهم است و توسعه فرهنگ دینی و ایثار شهادت در بین جوانان ازجمله مأموریت‌هایی است که بر عهده نهاد تربیتی قرار داده‌شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد تأکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی درست شدن تربیت در آموزش‌وپرورش را مقدمه‌ای برای درست شدن تربیت در دانشگاه‌ها می‌دانند که نشان از اهمیت این حوزه است.
وی افزود : هدف عمده امور تربیتی که با توجه به سند تحول بنیادین است تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان و نجات از تربیت تک ساحتی است و معلم را به‌عنوان مربی در نظر گرفته است.
سرداری تصریح کرد: شعار هفته تربیتی امسال تعلیم و تربیت تمام ساحتی با رویکرد کیفیت و عدالت است و نگاه ما در این هفته علاوه بر فعالیت‌ها، تجلیل و تکریم از مشاوران و معلمان تربیتی و توانمندسازی فعالین این عرصه است و برای پاسداشت این هفته مهم برنامه‌های مهمی در نظر گرفته‌شده است.
وی گفت : برگزاری جشن سپاس در مدارس، نمایشگاه دستاوردها و توانایی های دانش آموزان ، برپایی بازارچه کارآفرینی دانش آموزان و برنامه های مختلف قرآنی از جمله برنامه این هفته است.
سرداری برپایی گفتمان های دینی، برنامه های مهدویت، نشست ها در مدارس و برگزاری مرحله استانی قرآنی از دیگر برنامه های هفته مذکور اعلام کرد.
وی به فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در طول سال اشاره و اضافه کرد: برنامه‌هایی برای توانمندسازی مربیان با حضور 800 مربی در سطح استان، برگزاری دوره توانمندسازی برای 200 نفر از مشاورین مدارس آموزش و پرورش استان یزد به صورت شبانه روزی، هدایت دانش آموزان در انتخاب شغل، همیار مشاوره در مدارس، برگزاری برنامه‌های مشاوره برای پیشگیری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و برگزاری آزمون و تعیین نقشه راه برای پیشگیری از آسیب‌های مختلف از جمله فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در طول سال است.
وی افزود: در حوزه مشاوره کارهای مؤثری درزمینهٔ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان انجام‌شده است که ازجمله می‌توان به برگزاری آزمون سلامت روانی دانش‌آموزان، تهیه نقشه خطرپذیری دانش‌آموزان و درنهایت نقشه راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در سال جاری تدوین‌شده است.
سرداری ادامه داد: ایجاد مدارس تحت عنوان مدارس پیشرو در سطح استان یزد انجام‌شده است که باهمت خیرین در حال انجام است و یک سری فعالیت‌هایی که موجب نشاط دانش‌آموزان می‌شود را در سطح استان دنبال می‌کنیم که در کنار مدرسه‌سازی، ایجاد مدارس خدمات روان‌شناختی نیز توسط خیرین دنبال می‌شود تا بتوانیم سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را نیز ارتقا دهیم.
سرداری با بیان اینکه در حوزه قرآن و عترت فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح مدارس آموزش و پرورش استان یزد انجام گرفته است افزود: بیش از 105 هزار نفر از دانش آموزان استان یزد در 14 رشته مسابقات قرآن و نهج البلاغه شرکت کردند که این تعداد شرکت کننده به این صورت که هر دانش آموز اجازه حضور در دو یا سه رشته را داشته است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، برگزاری برنامه‌ای مهدویت، مفروش کردن نمازخانه‌های مدارس استان یزد، بهسازی وضوخانه و تأمین آب گرم مدارس و سرویس‌های بهداشتی مدارس در سطح استان از دیگر فعالیت‌های این معاونت است.
وی به اعزام بیش از 9 هزار و 700 نفر از دانش آموزان استان تا الآن به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه سال آینده این تعداد به 11 هزار نفر برسد.
سرداری ادامه داد: ایجاد مدارس تحت عنوان مدارس پیشرو در سطح استان یزد انجام‌شده است که باهمت خیرین در حال انجام است. یک سری فعالیت‌هایی که موجب نشاط دانش‌آموزان می‌شود را در سطح استان دنبال می‌کنیم. در کنار مدرسه‌سازی، ایجاد مدارس خدمات روان‌شناختی نیز توسط خیرین دنبال می‌شود تا بتوانیم سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را نیز ارتقا دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار