چهره ماندگار رشته مشاوره: آزمون تیزهوشان دکّانِ سودآوری برای افراد سودجو بود

تهران (پانا) - استاد تمام دانشگاه خوارزمی و چهره ماندگار رشته مشاوره مخالفت خود را با برگزاری آزمون تیزهوشان در متوسطه اول اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۰۲۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
چهره ماندگار رشته مشاوره: آزمون تیزهوشان دکّانِ سودآوری برای افراد سودجو بود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شکوه نوابی نژاد اظهار کرد: این روزها بحث حذف آزمونهای تیزهوشان در هر محفل آموزشی و فرهنگی به شدت در جریان است.

وی عنوان کرد: بنده به عنوان مشاوری که با این دانش آموزان و خانواده های آنان در ارتباط هستم معتقدم که به دلیل وجود دانش آموزان تیزهوش و المپیادی، این آزمون فقط و فقط باید برای دانش آموزان خاص و انگشت شمار برگزار شود، لکن مشکل اساسی این است که:

1) این آزمون دکّانِ سود آوری برای افراد سودجو آماده ساخته است که با برگزاری کلاسها و انتشار کتابهای غالبا غیرکارشناسی، آرامش روانی دانش آموزان ما به ویژه در سطح ابتدایی را سلب کرده و این دوران شیرین یادگیری و تفریح و بازی بچه ها را با استرس و فشار روانی همراه می سازد که گاه تا بزرگسالی از آفات آن در امان نیستند.

2- والدین ناآگاهانه و با چشم و هم چشمی، بچه های متوسط از نظر هوشی خود را به اجبار از طریق همان کلاسها وارد مدرسه تیزهوشان می کنند و موفق و ناموفق از آنان انسان های ناشاد و پر استرس تحویل جامعه می دهند.

نوابی نژاد ادامه داد: بنابراین با آزمون تیزهوشان فقط برای متوسطه 2 موافق هستم و مادامی که درباره حواشی این آزمون ( برگزاری کلاسها و فروش انواع جزوات و کتاب برای آماده سازی ) اقدام اساسی صورت نگرفته است، با برگزاری آزمون در راهنمایی یا متوسطه اول و ابتدایی مخالف هستم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار