معاون وزیر آموزش و پرورش: هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستیابی به حیات طیبه است

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دستیابی به مراحلی از حیات طیبه دانست.

کد مطلب: ۸۰۲۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش: هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستیابی به حیات طیبه است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در دیدار با امام جمعه قزوین با اشاره به اقدامات زیربنایی انجام شده در آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز که در آموزش و پرورش، موضوع تحول بنیادین نظام آموزشی مطرح شده و قرار است این سند که بر پایه مبانی اسلامی تدوین شده و به تأیید مقام معظم رهبری نیز رسیده است اجرا شود، مخالفانی دارد.

وی ادامه داد: طی این سالها با تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آموزش و پرورش گام های رو به جلویی داشته است و در عین حال خطری که مواجه هستیم بعضی ها بصورت حساب شده و برنامه ریزی شده در صدد تخریب وجه و حیثیت عمومی آموزش و پرورش هستند و در صدد ضربه زدن به اعتبار آموزش و پرورش و از بین بردن مشروعیت و مقبولیت آن می باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تعبیری که حضرت آقا سال قبل از آموزش و پرورش داشتند این بود که بعضی می خواهند آموزش و پرورش را از چشم بیندازند و این عقبه در بیرون دارد و ما مطلع ایم و حالا این پازل هم خیلی مهندسی شده اتفاق می افتد شاید این تک تک مطالب را ببنیم خیلی متبادر نشود که چرا این چنین است ولی گاهی در حوزه ایراد گرفتن معلم و روش تدریس شروع و به محتوی ختم می شود.

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: گاهی به سیاست و گاهی به جنس مدارس ، که مدارس ما از جنس سکولار تا مذهبی دو آتیشه مورد بحث قرار می گیرد و گاهی اوقات عده ای مدرسه را مذهبی می کنند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های آموزشی غیراستاندارد نه تنها در فرایند یاددهی یادگیری اختلال ایجاد می کنند بلکه بالاتر از آن، هدف‌های سند تحول بنیادین را نشانه‌گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین صدا و سیما که بهترین فرصت را برای کنکور تبلیغ می کنند در حالیکه سند تحول دوری از محفوظات و تقویت عنصر تفکر متمرکز است.

حجت‌الاسلام محمدیان بیان کرد: هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستیابی به مراحلی از حیات طیبه است و پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق را مدنظر قرار دارد.

وی تصریح کرد: سند تحول یا برنامه درسی ملی، گریز از میدان حافظه محوری و ورود به میدان خلاقیت، تفکر و اندیشه را برای ما تکلیف کرده، ‌همانطور که اولین عنصر از عناصر پنج‌گانه برنامه درسی ملی،‌ ارتقای تفکر و حکمت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیش‌بینی ۱۱ حوزه یادگیری در سند تحول آموزش و پرورش گفت: قرآن و معارف، زبان و ادبیات فارسی، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، آداب و مهارت زندگی، کار و فناوری، بهداشت و سلامت، تربیت بدنی و زبان‌های خارجی از جمله این حوزه‌هاست.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در آموزش و پرورش ما در نظام قدیم نه از علت فعلی خبر بود نه از علت غایی در حالی که در برنامه درس ملی جدید حیات طیبه را آورده ایم و این در کتاباهای درسی از پایه اول تا یازدهم تدوین و بازنگری شده است.

وی یاد آور شد: سعی و تلاش براین بود که این نظریه در کتابها استوار باشد چه کتاب علوم طبیعی و علوم نظری و علوم پایه و چه در فرهنگ و معارف اسلامی حتی در حوزه فنی و حرفه ای ما در چند اصل پایدار شود و به معیشت حلال و تولید ثروت پایدار منجر شود و اخلاق حرفه ای در آن ماندگار شوند.

حجت الاسلام محمدیان افزود: اخیرا موضوع کنکور و حذف آزمون های غیر دولتی مطرح شده است بعضی از این کتابها تحت عنوان کتابهای غیرآموزشی که تخریب برای نظام درسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار