پیام سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسبت هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد، متن پیام به این شرح است :

کد مطلب: ۸۰۲۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی

به نام خدا

هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی و همچنین هفته تربیت اسلامی را به حضور همه عزیزانی که در ساحت تربیت نقش آفرینی می کنند صمیمانه تبریک عرض می نمایم .

در ابتدا یاد و راه سوخته بالان این عرصه و بنیانگداران شریف امور تربیتی شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم .

بدون تردید از دشوار ترین امور در ارتباط با ضمیر پیچیده انسان ، تربیت است و با انبوه است پژوهش ها و نظریه پردازی ها و تجاربی که دانشمندان این حوزه در طول تاریخ به دست آورده اند هنور در سرا پرده تربیت رموز نامکشوف بسیاری وجود دارد که وقایع نو پدید دنیا ی امروز ، هر روز بر حجم و گستره آن می افزاید. اگر کسی تصورکند با نسخه های گذشته می توان مشکلات تربیتی جامعه را درمان کرد و رفتارهای کلیشه ای ، گره گشای مسائل ما خواهد بود کاملاٌ در اشتباه است .

حجم سیل گونه اطلاعات فضای مجازی ، خارج شدن انحصار تربیت از دست خانواده و مدرسه و برخی نهاد های مذهبی ، تاثیر پذیری و تاثیر گذاری بی مرز فرآیند هاو روش های معمول ، کم شدن فاصله سطح آگاهی مربیان و متربیان و دیگر عوامل موثر در کار تربیت ، عدم ثبات در روش ها و نظریات تربیتی و .... همه وهمه از فاکتور هایی هستند که بدون توجه به آن کار تربیتی به سر انجام نمی رسد .

اگر چه محور اصلی تربیت در فرهنگ و جامعه ما ، تربیت دینی است اما اگر همین تربیت دینی را جامع و فرا گیر نبینیم و آنرا با واقعیت های امروزتطبیق ندهیم و پیوندی از دستاوردهای علمی این عرصه را با آموزه های دینی به وجود نیاوریم نمی توانیم عملکرد امید بخشی در ارتباط با مخاطبان و گروه های هدف خود داشته باشیم .

از جمله ویژگی های کار تربیتی در دوران ما این است که تربیت دیگر یک جاده یک طرفه نیست و تنها از معلم و مربی به دانش آموز و فراگیر منتقل نمی شود .

تربیت کارکردی تعاملی یافته و برخی روش ها مورد نقد و نظر گروه های هدف قرار می گیرد که واکنش های سنجیده ای را می طلبد در چنین فضایی مربیان تربیتی به همان اندازه که از متون و منابع اصلی تربیت دینی بهره می گیرند باید از دیدگاه های مخالف آن نیز اطلاع و آگاهی داشته باشند تا کار خود را در جّو بی خبری و کم اطلاعاتی مدیریت نکنند .

آنان باید برای هر شبهه ای ، پاسخی عقلانی و استوار داشته باشند و مهم تر آنکه با سینه ای فراخ و ذهنی جامع الاطراف سطح تحمل خویش را بالا ببرند و دلی دریایی برای آرام کردن موج های سهمگین داشته باشند کار تربیتی باید روشمند و هدفمند باشد .

دوران موعظه های پراکنده و موردی گذشته است و مربیان ما به شرطی در صحنه های تربیتی بر افراشته می مانند که خود را به قله های آگاهی رسانده باشند و فریادگر بهترین سخنان باشند تا در مرکز انتخاب مخاطبان قرارگیرند .

در این زمینه سخنان بسیاری وجود دارد که از حوصله این پیام خارج است که انشاالله همکاران تلاشگر ما با تأمل و تفکر و تدبر و تحصیل آن به چشم اندازی های وسیع تری دست خواهندیافت و در انجام وظیفه خطیر خویش بهره وری بهتری خواهند داشت .

با قدردانی از تلاش بی شائبه همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت به ویزه معاونین و مربیان پرورشی ، سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی را به همگان تبریک عرض می نمایم و با توجه به اینکه در شهر و استان ما این روز مقارن با سالروز شهادت پرچمدار بزرگ ایثار و آزادگی شهید سرافراز حاج حسین خرازی شده ، خون و آرمان آن مجاهد نامدار را گرامی می دارم .

امید است بر شاخسار درخت اخلاص و تلاشتان میوه های سر بلندی و سعادتمندی بروید .

محمد جواد احمدی

سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار