معاون ابتدایی آموزش و پرورش تاکید کرد: نقش موثر راهبران آموزشی در جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر نقش موثر راهبران آموزشی در جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم تاکید کرد و از شناسایی بیش از ۳۳ هزار بازمانده از تحصیل در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۲۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی آموزش و پرورش تاکید کرد: نقش موثر راهبران آموزشی در جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که چه تعداد کلاس چندپایه در کشور داریم و چه برنامه‌ای برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم دارید اظهار کرد:‌ 51 هزار و 282 کلاس چندپایه روستایی داریم و اقدامات موثری برای کیفیت بخشی به این کلاس‌ها انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در عشایر 7 هزار و 52 کلاس چندپایه داریم ادامه داد: برای ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری، راهبران آموزشی کمک‌دهنده هستند که تعداد آن‌ها امسال به 3 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد که مسایل اداری و حقوقی راهبران آموزشی حل شود و افزود: راهبران آموزشی معمولا دارای سابقه بالا و مدرک آموزش و پرورشی هستند.

حکیم‌زاده عنوان کرد: راهبران آموزشی از تعداد زیادی کلاس چندپایه بازدید کرده‌اند و به معلمان آموزش دادند؛ این افراد می‌توانند در جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم کمک کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته 33 هزار و 800 بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و به چرخه آموزش بازگشتند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: آیین‌نامه کلاس‌های چندپایه در معاونت ابتدایی درباره شیوه‌نامه معلمان و برنامه‌هایی اجرایی است همچنین دبیرخانه‌ای برای کیفیت بخشی به کلاس‌های چندپایه داریم.

حکیم‌زاده توانمندسازی فضاهای آموزشی را اقدام مثبت معاونت عنوان کرد و درباره پرداخت حق‌الزحمه راهبران آموزشی گفت: در این باره با سازمان اداری استخدامی و وزیر آموزش و پرورش مکاتبه داشتیم تا با نظر مساعد معاونت پشتیبانی و از محل حذف مجتمع‌ها حق‌الزحمه راهبران آموزشی پرداخت و برای آن‌ها پست تعیین شود.

وی در پایان گفت: لازم است ده‌گردی و ایاب و ذهاب راهبران آموزشی نیز درنظر گرفته شود تا راهبران مسیر را برای آموزش راحت تر طی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار