به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی :

جمعی از فرهنگیان آموز ش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه دیدار کردند

به مناسبت سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی جمعی از فرهنگیان آموز ش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۰۲۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
جمعی از فرهنگیان آموز ش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد  با نماینده ولی فقیه دیدار کردند

به گزارش خبرنگار پانا از یاسوج،نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در جمع فرهنگیان با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه (س) اظهار کردند: فاطمه زهرا بهترین انسان روی زمین است، اگر قرار بود زیبایها مسجم شوند، هر آیینه تندیس زیباهای شخصیت حضرت زهرا می نمود.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با بیان اینکه انسان ها منفک از هم نباید دیده شوند گفت: نظام تربیتی نظامی است که در پیوند انسان ها به هم حاصل می شود، یک انسان با خدا پیوند می خورد و انسان ها دیگر در اتصال به او تربیت می شوند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام دینی ما برای عرصه تربیت و عرصه رشد یک نظام الگو است و قرار است در این نظام انسانی ساخته شود و او عرضه شود به دیگران تا دیگران وجود خودشان را بر اساس شخصیت او طراحی کنند.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه اگر نظام تربیت کردن را بلد باشیم، متاسفانه نظام تربیت شدن یک متربی را کم می دانیم گفت: در نطام الگو یک انسان را خدای متعال می سازد و بعد او را به عنوان یک نماد معرفی می کند. خداوند پیامبر را تربیت کرد و پیامبر علی(ع) را به عنوان یک الگو به بشریت عرضه کرد.

وی تصریح کرد: نگاه به عنصر تربیت شوند در جامعه ما نگاه دقیقی نیست و این در بسیاری از موارد تلاش های تربیت کننده را عقیم و ناکارآمد کرده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه وقتی در سایت ها و فضای مجازی می بینم که می گویند یک معلم دانش آموزی را تنبیه کرده و آموزش و پرورش معلم را توبیخ کرده است خیی دلم می سوزد نه برای اتفاق تنبیه یک معلم بدم می آید از توبیخ یک معلم از طرف آموزش و پرورش و انتشار آن از طرف سایت ها و رسانه ها ناراحت می شوم.

وی با بیان اینکه امروز هر تنبیه ای رخ می دهد مورد نکوهش قرار می گیرد گفت: احساس من این است که نظام آموزش و پرورش اخیرا بر مدار تشویق صرف حرکت می کند، از آنجا که نظام تربیت به لحاظ شکل نظام ارایه الگو است، اگر قرار است این الگو یک شخصیت دیگر را مثل خود بسازد باید در این نظام ترکیبی از سیستم تشویق و تنبیه محقق شود.

آیت الله ملک حسینی افزود: اتفاقی که در دنیای تکنولوژی رخ داده این است که وجود ما را به یک کاریکاتور تبدیل کرده است یعنی به یک بعد انسان چنان وسعت داده که نمی توان مهارش کرد و بعد دیگر را مغفول کرده است.

وی با یادآوری اینکه در نظام الگو معلم باید به مثابه یک مربی حاضر شود گفت: یعنی معلم در وسط کشف مهجولات یک معادله وقت اذان که شد رها کند و به سراغ نماز برود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شخصیت معلم گفت: وقتی یک معلم درس می دهد همان لحظه دارد تربیت می کند، وقتی یک معلم خطش روی تخته زیباست دارد تربیت می کند و شخصیت خود را به عنوان یک مربی به متربی نشان می دهد.

وی در پایان با بیان اینکه مهم ترین بخش در نظام آموزش و پرورش به عنوان نظام ارایه الگو بخش دانشگاه فرهنگیان است گفت: معلمی که می خواهد خروجی و برون داد دانشگاه فرهنگیان باشد باید به مثابه تندیس تعلیم وتربیت سر کلاس حاضر شود نه به مثابه یک انسان متعارفی که دغدغه کسانی را دارد که بعدظهرها در خیابان ارم میان ماشین ها حرکت می کند تا قیمت گذاری ها مشخص شود.

در ابتدای این مراسم معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش متوسطه و معاون پژوهش به ایراد سخن پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار