نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:نگران لوث شدن شفافیت و مبارزه با فساد در شورا هستم

تهران (پانا) - نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت در امر تحقیق و تفحص از همشهری نگران لوث شدن یکی از مهمترین راهبردهای شورا یعنی شفافیت، نظارت و مبارزه با فساد در شورا هستم.

کد مطلب: ۸۰۲۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:نگران لوث شدن شفافیت و مبارزه با فساد در شورا هستم

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی «تقاضای تحقیق و تفحص در عملکرد مالی و اجرایی موسسه همشهری در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶» با اشاره به ماده ۸۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراها مبنی بر اینکه پس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص شهردار یا مسئولان ذی ربط شهرداری می توانند به مدت ۳۰ دقیقه در جلسه شورا از عملکرد خود دفاع کنند، اظهار کرد: سوالم از هیات رئیسه شورای شهر تهران این است که آنچه من از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دریافت کردم موضوع تحقیق و تفحص مربوط به عملکرد گذشته است. آیا شهردار ما می تواند نسبت به عملکرد گذشته و طبق این بند از ماده ۸۱ دفاع کند یا نه؟ اگر خیر است فلسفه این تحقیق و تفحص چیست؟

وی ادامه داد: تذکر آیین نامه ارائه شده به معنای عدم حساسیت شورا در مبارزه با فساد نیست، بنده از پیشنهاددهندگان الزام شهرداری برای تهیه سند تغییر و تحول و خواهان شفاف سازی بودم که در نهایت شاهد ارائه گزارش در ماموریت هایی از سوی شهردار بودیم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با قرائت تبصره۳ این ماده «چنانچه شهردار و یا مسئولان شهرداری مورد تحقیق و تفحص تغییر کرده باشد و تحقیق و تفحص مربوط به عملکرد دوران مسئولیت آن باشد باید امکان دسترسی به اسناد و مدارک جهت پاسخگویی فراهم گردد. مسئولان مربوطه مکلفند همکاری لازم را معمول دارند.» تصریح کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا اتهاماتی جدیدی را به موسسه همشهری به درست یا نادرست اعلام کردند.

وی تاکید کرد: ابزارهای نظارتی شورای شهر تحقیق و تفحص و استیضاح است که پشت سر هم در قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراها عنوان شده است تا در صورتی که تحقیق و تفحص به نتیجه نرسید، شهردار استیضاح شود. با این دستور ما کسی را مورد سوال قرار می دهیم که شش ماه بیشتر در مسئولیت کنونی خود نیست، نگرانی من این است که شاهد لوث شدن یکی از مهمترین راهبردهای شورای پنجم یعنی امر شفافیت، نظارت و مبارزه با فساد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار