صالحی: حزب‌الله ادامه دهنده راه امام موسی صدر است

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی در آیین رونمایی از کتابی که به زندگی امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان، اختصاص داشت از شخصیت این روحانی برجسته تمجید کرد.

کد مطلب: ۸۰۲۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
صالحی: حزب‌الله ادامه دهنده راه امام موسی صدر است

به گزارش کانال تلگرامی سازمان انرژی اتمی، ‌‌علی‌اکبر صالحی در آیین رونمایی از مجموعه دوازده جلدی «گام به گام با امام»، شامل مجموعه گفتارها، مصاحبه‌ها و مقالات امام موسی صدر که در سالن جلسات کتابخانه ملی تهران برگزار شد، با بیان این که آیت‌الله العظمی بروجردی قدم بزرگی برای احیای اسلام و شیعیان برداشتند، گفت: «یکی از این قدم‌ها فرستادن اندیشمندان به کشورهای مختلف همانند لبنان بود.»

وی ادامه داد: «وقتی امام موسی صدر به لبنان رفت، شیعیان به عنوان محروم‌ترین و پایین‌ترین قشر این کشور به شمار می‌رفتند و حتی خجالت می‌کشیدند بگویند شیعه هستند و از این نظر بسیار تأسف‌بار بود، به همین دلیل، آیت‌الله العظمی بروجردی، امام موسی صدر را به لبنان فرستاد.»

صالحی با تأکید بر این که در زمان امام موسی صدر شیعیان لبنان گرفتار جنگ بودند، بیان داشت: «امام موسی صدر بستر همدلی و هم زبانی را ایجاد کردند. البته به عنوان روحانی هیچ‌گاه تبلیغ اسلام نمی‌کرد و کسی را دعوت به اسلام نمی‌کرد، بلکه مباحث را به گونه ای مطرح می‌کرد که افراد به نقطه اشتراک می‌رسیدند.»

وی یادآور شد: «امام موسی صدر به کلیساها همانند کشیش دعوت می‌شدند و همانند یک کشیش نیز تبلیغ می‌کردند. شاید بتوان گفت مسیحیان ایشان را بیشتر از مسلمانان قبول داشتند. امام موسی صدر به گونه‌ای عمل کرد که شیخ الشیوخ طوائف لبنان شد و این یک حرکت بسیار عجیبی بود.»

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان گفت: «امام موسی صدر شیعیان لبنان را به گروهی تبدیل کردند که اکنون عزیزترین، عالم ترین، فهیم‌ترین و افتخارآفرین ترین طائفه این کشور هستند و اکنون حزب الله ادامه دهنده راه امام موسی صدر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار