فرهنگ مهمترین حوزه ی زندگی بشر و فصل مشترک همه ی ملت ها و مردم است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در همایش سالانه ی کانون های آیینی سنتی لرستان ، گفت : فرهنگ مهمترین حوزه ی زندگی بشر و فصل مشترک همه ی ملت ها و مردم است .

کد مطلب: ۸۰۲۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ  مهمترین حوزه ی زندگی بشر و فصل مشترک همه ی ملت ها و مردم است

به گزارش پانا از لرستان ، حمید رضا حنان در این همایش که با حضور گسترده ی اعضا کانون های آیینی سنتی استان و علاقه مندان ، در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد ، گفت :می توان فرهنگ را به عنوان محور گفتگوی ملت ها برای صلح ، آشتی و سازش انتخاب کرد .

وی افزود : همه ی مردم در ایجاد و بقای فرهنگ به صورت خودجوش نقش دارند و این در حالی است که در سایر حوزه ها مردم بیشتر مصرف کننده هستند .

حنان تصریح کرد : آیین های سنتی از مهمترین محورهای فرهنگ است که به تعبیر بنده آیین های هویتی هر ملت هستند زیرا هویت و چیستی هر ملتی را تشکیل داده و به عنوان یک شناسنامه ی فرهنگی ، تاریخ و چگونگی شکل گیری یک ملت را بیان می کنند .

وی سپس حرکت در مسیر احیای آیین های هویتی ملت ها را بسیار ضروری دانست و ابراز داشت : خوشبختانه کانون آیینی سنتی استان در مسیر احیا و زنده نگه داشتن آیین های هویتی استان به خوبی عمل کرده و جا دارد بیش از پیش به موضوع پژوهش در این آیین ها و سنت ها توجه داشته باشد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان خاطر نشان ساخت : خوشبختانه نظام ، مقام معظم رهبری (مدالظله العالی ) ، دولت و شخص رییس جمهور نگاه ویژه ای به موضوع فرهنگ دارند و جای تقدیر دارد که ریاست جمهور سال آینده را سال شادی و نشاط عنوان کرده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار