مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

کاهش آسیب های اجتماعی از آثار و برکات مراسم معنوی اعتکاف است

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی از آثار و برکات مراسم معنوی اعتکاف است.

کد مطلب: ۸۰۲۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آسیب های اجتماعی از آثار و برکات مراسم معنوی اعتکاف است

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی بیان داشت: اعتکاف فرصتی مناسب و فصلی برای ریزش باران رحمت، شستن آلودگی های گناه، پاک کردن نامه ی اعمال، نورانی ساختن دل، صفا بخشیدن به روح بازگشت به اصل خویشتن است.

وی افزود: اعتکاف دارای آثار مثبتی در زمینه ی خودسازی است و انسان ساعاتی به تفکر در اعتقادات، رفتار و منش خود می اندیشد و می تواند آسیب شناسی کند، نقاط ضعف و قوت را بررسی و برای آینده برنامه ریزی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در این ایام افراد با بررسی و مرور نقاط ضعف و قوت خویش می توانند ظرفیتها و استعدادهای فردی خویش را شناسایی و در راستای تقویت آنها تلاش کنند و در راستای برطرف سازی معایب خویش گام بردارند.

حجت‌الاسلام داداش زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز آسیب های اجتماعی بسیاری جوانان جامعه را تهدید می‌کند انتخاب مسیر اعتکاف توسط خود جوانان باعث خواهد شد تا ما شاهد اثر ماندگارتر از این مراسم معنوی در وجود آنان باشیم.

وی با اشاره به اثرات مثبت حضور در مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: حضور مردم در مراسم اعتکاف، نشانه ای از مردمی بودن اینگونه برنامه های معنوی است و می بایست با اطلاع‌رسانی مناسب زمینه ی حضور علاقمندان و خیرین در اجرای این برنامه فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به حضور گسترده ی جوانان در مساجد و برنامه ی اعتکاف اشاره و بیان داشت: حضور جوانان در این مراسم معنوی نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد، امروز با بروز آسیب‌های اجتماعی تربیت و مقاوم‌سازی خانواده‌ها ضرورت ویژه دارد و می توان با برنامه ریزی های لازم برای استفاده از فرصت اعتکاف جهت روشنگری و آگاه‌سازی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: انسان موجودی است سالک و پویا به سوی معبود خویش و از هر راهی و هر مسیری که در زندگی برای رسیدن به ذات اقدس کبریایی انتخاب کند سرانجام به لقای معبود خویش میرسد، یکی از این راهها مراسم معنوی اعتکاف است که می تواند انسان را به خالق هستی وصل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: خداوند مهربان در طول زندگی انسان فرصت های مختلفی را برای جبران معاصی و عفو گناهان خویش قرار داده تا شاید با استفاده از این فرصت ها رضای خدا را کسب و موجب آمرزش گناهان خود شود، از جمله ماه مبارک رمضان، زیارت عتبات عالیات، نیکی به پدر و مادر و موارد دیگر، ولی مهمترین آنها معتکف شدن انسان در ایام البیض به مدت سه روز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار