رئیس سازمان امور اراضی کشورخبر داد: واگذاری ۱۷هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی منطقه مکران به سرمایه‌گذاران

تهران (پانا) - به گفته رئیس سازمان امور اراضی کشورواگذاری ۱۷هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی منطقه مکران به سرمایه‌گذاران انجام شده است.

کد مطلب: ۸۰۲۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان امور اراضی کشورخبر داد:  واگذاری ۱۷هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی منطقه مکران به سرمایه‌گذاران

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی وزارت جهاد‌کشاورزی علیرضا اورنگی در دومین روز همایش بین‌المللی توسعه مکران با اشاره به عملکرد و برنامه این سازمان در زمینه واگذاری اراضی، اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی، رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات کشاورزان و حفاظت از کاربری زمین‌های زراعی و باغ ها در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و منطقه مکران گفت: با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی (زراعت، باغ، گلخانه، دامپروری، شیلات و...)، صنعت، خدمات و گردشگری و تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، تسهیلات متعدد و مناسبی برای واگذاری اراضی در نظر گرفته شده و برخی ضوابط و مقررات دست و پاگیر اصلاح شده است.

اورنگی اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی همراستا با سیاست‌های کلان توسعه منطقه مکران و طرح جامع آمایش سرزمین، برای واگذاری اراضی ملی و دولتی جهت اجرای طرح های توسعه‌ای کشاورزی و غیرکشاورزی آماده همکاری با سرمایه‌گذاران منطقه مکران و سواحل دریای عمان است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهارداشت: طی ۱۰ سال اخیر و از سال ۸۵ تاکنون بیش از ۱۷ هزارهکتار اراضی ملی و دولتی منطقه مکران برای اجرای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی به متقاضیان و سرمایه‌گذاران واگذار شده و این روند منطبق بر طرح جامع توسعه مکران تداوم خواهد داشت.
وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی و برنامه رفع تداخلات اراضی در دو استان جنوب شرقی کشور، گفت:طرح کاداستر در سطح حدود ۵۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی این دو استان در حال اجرا است و این میزان در سال آینده بیش از ۱۰۰ هزار هکتار خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار