نرم افزار تعاملی توسعه مهارت‌های سوادآموزی در استان لرستان طراحی شد

خرم آباد (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان در سی و هفتمین جلسه شورای معاونین و مدیران حوزه ستادی نهضت سوادآموزی کشور از طراحی نرم افزار تعاملی توسعه مهارت های سوادآموزی خبر داد .

کد مطلب: ۸۰۲۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نرم افزار تعاملی توسعه مهارت‌های سوادآموزی در استان لرستان طراحی شد

هاشم دالوند در این جلسه به معرفی نرم افزار تعاملی توسعه مهارت‌های سوادآموزی که به ابتکار حیدری یکی از روسای ادارات سوادآموزی استان لرستان طراحی شده است پرداخت.

وی با ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد و دستاوردهای این استان در زمینه ارتقای شاخص های سواد، به بیان برخی از مشکلات و چالش های پیش رو سواد آموزی در استان متبوع خود پرداخت .

وی گفت : با وجود موفقیت های چشمگیر در زمینه ارتقای شاخص های سواد، فعالیت های سوادآموزی این استان از چالش هایی همانند تعیین وضعیت استخدامی آموزش دهندگان ، عدم تامین و تخصیص به موقع اعتبارات سوادآموزی ،عدم همخوانی و انطباق محتوای آموزشی با نیازهای واقعی سوادآموزان و کمبود نیروی انسانی و امکانات لازم رنج می برد.

دالوند در ادامه سخنان خود به بیان پیشنهاداتی برای مرتفع شدن چالش های موجود پرداخت و گفت : به نظر می رسد برای ارتقای فعالیت های کمی و کیفی استان ضروری است، نسبت به تأمین و تخصیص اعتبارات ویژه برای تسهیل و شتاب بخشی در جذب و آموزش بیسوادان ، اصلاح ساختار اداری پست های سوادآموزی متناسب با جمعیت بی سواد و حجم برنامه ها و فعالیت ها در سطوح استانی، شهرستانی ، مناطق و همچنین تأمین امکانات ضروری خصوصاً وسیله نقلیه برای نظارت بر برنامه های سوادآموزی ،توجه ویژه شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود: تقویت و تسهیل نظام پرداخت پاداش برای سوادآموزان می تواند برای ایجاد انگیزه در بین برخی از سواد آموزان مفید و اثر بخش باشد .

وی خواستار تسریع رسیدگی به روند تعیین وضعیت استخدامی آموزش دهندگان شد و افزود: این مساله می تواند به ارتقای انگیزه کاری و شغلی آموزش دهندگان منجر گردد.

در ادامه نیز حیدری رئیس اداره سوادآموزی شهرستان الشتر به معرفی نرم افزار توسعه مهارت های سوادآموزی پرداخت و با بیان ویژگی های این نرم افزار بیان کرد ،هدف از طراحی این نرم افزار فراهم نمودن فرصت یکسان برای دسترسی به آموزش و استفاده از شیوه های نوین در سواد آموزی است .

در انتهای جلسه از زحمات و تلاش های معاون سواد اموزی استان لرستان و رئیس اداره سواد آموزی شهرستان الشتر با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس سازمان نهضت سواد آموزی تقدیر به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار