رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان:

47هزار دانش‌آموز استان کردستان تحت پوشش برنامه شهاب قرار گرفتند

سنندج(پانا) - رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌وپرورش کردستان از تحت پوشش قرار گرفتن47 هزار دانش‌آموز این استان تحت برنامه شهاب خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
47هزار دانش‌آموز استان کردستان تحت پوشش برنامه شهاب قرار گرفتند

صلاح الدین عبدی رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت: سال گذشته حدود 24 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی شامل پایه های چهارم و پنجم تحت پوشش برنامه‌های برنامه شهاب قرار گرفتند.

رییس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 94-95 نواحی یک و دو سنندج با تحت پوشش قرار دادن 8 هزار و 500 دانش آموز برنامه شهاب را شروع کرد و در سال تحصیلی 95-96 نیز شهرستان های سقز، مریوان، قروه و کامیاران و در سال تحصیلی جاری شهرستان های بانه، زیویه، دیواندره، دهگلان و سروآباد این برنامه را اجرایی کردند.

وی با بیان اینکه برنامه شهاب عدالت محور است؛ تصریح کرد: این برنامه زمینه را برای شکوفایی استعداد ها و رشد توانایی های صاحبان برتر در تمام نقاط کشور فراهم می آورد تا محدودیت ها و محرومیت های محیطی، اجتماعی، آموزشی و اقتصادی مانع رشد قابلیت ها و استعدادهای دانش آموزان نگردد.

عبدی اظهار داشت: در این برنامه شناسایی و کشف دانش آموزان مستعد بر اساس آزمون ها و امتحانات و مسابقات انجام نخواهد شد بلکه ارزشیابی مستمر و فرایندی معلمان بر اساس مؤلفه های مد نظر و در طول سال تحصیلی از دانش آموزان ملاک عمل قرار می گیرد و این امر فرصت مناسب و بیشتری جهت شناسایی دانش آموزان مستعد و امکان ارزیابی طولی مبتنی بر مشاهدات متعدد را فراهم می کند.

وی افزود: هدف غایی برنامه شهاب، شناسایی و هدایت افراد مستعد و ایجاد زمینه مناسب در مسیر نخبگی است نه تفکیک و جداسازی دانش آموزان و این برنامه در بعد شناسایی به دنبال کشف حداکثری دانش آموزان واجد شرایط می باشد و درصدد هدایت، کمک و یاری جهت پرورش و پیمودن مسیر می باشد.

گفتنی است در مهر ماه 91 با مدیریت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به طور آزمایشی در 7 استان اجرا شد که پس از تجزیه و تحلیل اجرای آزمایشی و پس از یک سال وقفه در مهر ماه 93 در هر استان یک منطقه اجرای برنامه شهاب را از پایه چهارم شروع کرد که در استان کردستان نیز ناحیه دو سنندج با 200 نفر دانش آموز مشمول اجرای آن شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار