بهره برداری از اولین دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

خوسف (پانا) ـ فاز نخست اولین دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی کشور در خوسف خراسان جنوبی به بهره برداری رسید و این مرحله شامل ساختمان پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان است که برای اجرای آن 2 میلیارد تومان هزینه شده است .

کد مطلب: ۸۰۲۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از اولین دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

این مرحله شامل ساختمان پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان است که برای اجرای آن 2 میلیارد تومان هزینه شده است .
عملیات اجرایی این دهکده سال 95 در زمینی به مساحت 14 هکتار آغاز شده و قرار است با هزینه کرد 10 میلیارد تومان تا 2 سال آینده بصورت کامل به بهره برداری برسد.
محسن پویان مدیر دهکده گیاهان دارویی گفت: گلخانه های تحقیقاتی، سوله های فرآوری، مجموعه تحقیقاتی عناب و گیاهان دارویی، غرفه های عرضه گیاهان دارویی، اقامتگاه بوم گردی و موزه گیاهان دارویی از بخشهای دیگر دهکده گیاهان دارویی است که تا پایان سال 99 تکمیل خواهد شد.
رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: با راه اندازی این دهکده برای 50 نفر بصورت مستقیم و بیش از 200 نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.


جلال الدین صادقی، معرفی، برندسازی، بسته بندی و بازاریابی گیاهان دارویی، حذف واسطه‌ها و ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان، ترویج کشت جایگزین، انجام پژوهش‌های کاربردی منطبق بر گیاهان دارویی را ازجمله اهداف احداث دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی دانست.

سید حمید رضا طیبی رییس جهاددانشگاهی کشور هم در این مراسم با اشاره به اینکه دهکده گیاهان دارویی مکان مناسبی برای فعالیتهای علمی، فناورانه و تجاری سازی است گفت : امیدواریم این دهکده سبب الگوسازی و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی شود و ما نیز از آن حمایت می کنیم .
طیبی با تاکید بر توسعه فعالیت های علمی که منجر به فناوری و تجاری سازی شود افزود : برای خراسان جنوبی کار علمی شاخص در حوزه زرشک و عناب در نظر گرفتیم.


حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس نیز با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس تاکنون خدمات فراوان و بی نظیر انجام داده است افزود : ما در کمیته آموزشی و تحقیقات مجلس، پشتیبان جهاد دانشگاهی هستیم و امیدواریم دهکده گیاهان دارویی الگوی خوبی برای کشاورزان باشد.

در مراسم بهره برداری از فاز نخست دهکده گیاهان دارویی همچنین از شکلات فراسودمند عناب رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار