با حضورنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل؛

درس اخلاق ویژه دانش آموزان در مصلی امام خمینی( ره ) اردبیل برگزار شد

اردبیل (پانا) - جلسه درس اخلاق ویژه دانش آموزان مدارس مختلف اردبیل با حضورنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مصلی امام خمینی( ره ) اردبیل برگزار شد .

کد مطلب: ۸۰۲۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
درس اخلاق ویژه دانش آموزان در مصلی امام خمینی( ره ) اردبیل برگزار شد

در این جلسه که با حضور ده ها دانش آموز از مدارس مختلف نواحی یک و دو اردبیل انجام شد آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت : دانش آموزان برای بهتر شدن وضعیت جامعه کنونی و آینده باید آرمان گرا باشند و در راستای پیشرفت در علم و آگاهی خود تلاش کنند .

وی با اشاره به خلقت های بزرگ خداوند متعال بر خضوع و خشوع انسان ها بر روی زمین تاکید کرد و افزود : بی ادب ترین انسانها بر روی زمین افرادی هستند که خضوع و خشوع ندارند و خود را برتر از همه می دانند و این امر موجب ضعف ایمان ، بی تقوایی و پشیمانی را در افراد بدنبال خواهد داشت .

عاملی عبادت کردن و اقامه نماز مهم دانست و افزود : نماز موجب تقویت ریسمان الهی و تقویت ارتباط خالق با مخلوق و مخلوق با خالق است که هم موجب خضوع و خشوع و نزدیکی پروردگار و هم سایر افراد در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خطاب به دانش آموزان حاضر در جلسه اخلاق بیان کرد : یک پزشک متخصص اگر تقوا و ایمان نداشته باشد او را جهنمی خواهد کرد و او هیچوقت عاقبت بخیری را در دنیا و آخرت بدنبال نخواهد داشت و برای عاقبت بخیری انسان باید در کنار علم به تقویت تقوا ، ایمان و توحید در درون خود و روح خود بپردازد .

عاملی افزود : اگر دانش آموزی توحید نداشته باشد ، ایمان و تقوا نداشته باشد در مسیر علم و زندگی خود منحرف و به سمت راه های بیهوده و گمراهی کشانده خواهد شد که در نهایت به بی آبروی و نابودی خود تمام خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه بیشتر طلاق های امروزه جوانان و پرونده های میلیونی در دادگاه ها از همین بی تقوایی ، بی ایمانی و عدم نداشتن توحید انجام شده است افزود : باید در ابتدای زندگی تلاش کنیم تا این زیبای توحید و تقوا را که لازمه مهم و سعادتمندی در زندگی انسان هاست در خود تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان، آموزش و پرورش را یکی از نهادهای مهم تربیتی جامعه دانست و افزود : نقش آموزش و پرورش درتربیت جامعه بسیار مهم و حیاتی است و آموزش و پرورش با تدوین کتاب هایی با عنوان سنت های آفرینش و مهارت های زندگی و با افزودن آن به کتاب های درسی در این امر گام بلندپایه و مهمی را برای نسل های آینده و تربیت سالم دانش آموزان می تواند بردارد که امیدواریم این امر در آینده نزدیک در نظام آموزشی کشور محقق شود .

وی در پایان با قدردانی از اداره کل آموزش و پرورش از برگزاری چنین جلسه مهم و تربیتی در داخل مصلی افزود: به دلیل عدم جا و مکان مناسب برای کنکوری های سال تحصیلی ۹۶-۹۷ یک ماه مانده به کنکور سال ۹۷ در مصلی برای عموم دانش آموزان برای مطالعه آزاد باز است و دانش آموزان می توانند از این مکان به نحو احسن در آن زمان استفاده کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار