مدیرکل آموزش وپرورش فارس: مدارس تیزهوشان از اهداف اصلی تاسیس خود فاصله گرفته‌اند

تهران(پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش فارس از فاصله گرفتن مدارس تیزهوشان از اهداف اصلی تاسیس خودسخن گفت.

کد مطلب: ۸۰۲۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش وپرورش فارس: مدارس تیزهوشان از اهداف اصلی تاسیس خود فاصله گرفته‌اند

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، حمیدرضا آذری در جمع دبیران قطب های 6 گانه روسای ادارات مدارس ومراکزپرورش استعدادهای درخشان آموزش وپرورش سراسر کشور در شیراز گفت: هدف اصلی ایجاد مکانی خاص برای دانش‌آموزان نخبه و تیزهوش بود که تحت آموزش‌های خاص متناسب با استعدادهایشان قرار گیرند در حالی که به مرور این مدارس محل تحصیل دانش‌آموزان سخت کوش شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: باید به جای توسعه کمی این مدارس به کیفیت آنها توجه شود متاسفانه به دلیل افزایش ورودی‌های این مدارس این انتظار در بین اولیا بالا رفته که هر دانش‌آموزی با تلاش بیشتر می‌تواند وارد این مدارس شود.

آذری بیان کرد: همین مساله باعث شده که امروزه تلاش‌های زیادی از سوی خانواده‌های انجام شود که می‌خواهند به هر صورت دانش‌آموز خود را وارد این مدارس کنند و همین مساله موجب رونق کلاس‌های خصوصی، رقابت‌های کاذب، افزایش کتب کمک آموزشی و به دنبال آن استرس‌های فراوان به خانواده و دانش‌آموز شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس افزود: آنچه که در سنین نوجوانی باید مورد توجه قرار گیرد توجه به مهارت‌های زندگی، توسعه خلاقیت، تربیت وفرهنگ‌پذیری دانش‌آموزان است نکته‌ای که متاسفانه با ایجاد این رقابت‌ها برای ورود به مدارس خاص کمرنگ شده و همین مساله موجب شده هم خانواده و هم آموزش وپرورش از کارکردهای اصلی خود فاصله بگیرد.

آذری همچنین گفت: در چند سال اخیر سیاست آموزش وپرورش فارس این بوده که از رشد بی‌رویه این مدارس جلوگیری کند و توجه و تمرکز بر اهداف اصلی تاسیس این مدارس قرار گیرد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس ضمن انتقاد از حجم بالای محتوای درسی دانش‌آموزان خصوصا مدارس سمپاد گفت: این حجم مطالب آنقدر زیاد است که حتی با اضافه کردن ساعات آموزشی نیز معلم پاسخگوی کتاب نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار