حرکت مخاطبان شبکه پرس تی وی در «مسیر افتخار»

تهران (پانا) - «مسیر افتخار» از تولیدات شبکه پرس تی وی است که زندگی سربازان فراری آمریکایی از جنگ عراق را در کشور کانادا به تصویر می کشد.

کد مطلب: ۸۰۲۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
حرکت مخاطبان شبکه پرس تی وی در «مسیر افتخار»

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به کارگردانی رضا دریانوش و فیما امامی، محصول سال 2014 این شبکه است و داستان آن در استان انتاریو کانادا می گذرد، جایی که تعدادی سرباز فراری آمریکایی زندگی می کنند که از جنگ عراق گریخته و به همراه خانواده هایشان به این کشور پناهنده شده اند.
مستند «مسیر افتخار» داستان زندگی سه تن از این سربازان را روایت می کند: کیمبرلی ریورا به تورنتو گریخته است. وی درحالی که متاهل بوده و دو فرزند هم داشته در سال 2005 به ارتش آمریکا ملحق می شود. زمانی که او به ارتش ملحق شد، دومین فرزندش سه ماهه بود و به این دلیل ارتش به او قول داده بود که او در آمریکا خدمت کند. اما پس از مدتی از عراق سر در می آورد و در آنجا صحنه هایی را می بیند که باعث آزردگی اش می شود. از این رو در اولین نوبت مرخصی اش در سال 2006 به آمریکا برگشته و با همسر و دو فرزندشان به کانادا می گریزد.
این مستند در ادامه به انعکاس رفتار دولت کانادا با این سرباز فراری که از مشکل روانی حادی رنج می برد، پرداخته و به خوبی نشان می دهد که در بدو ورود وی و خانواده اش به شهر تورنتو، دولت کانادا تصمیم می گیرد که او را به کشورش بازگرداند اما انجمن حمایت از فراریان جنگ عراق مستقر در این شهر از او حمایت کرده و دولت کانادا مجبور می شود که به او و خانواده اش به طور موقت اجازه اقامت دهد.
جرمی براکوی نیز سرباز دیگر ارتش آمریکاست که او هم در جنگ عراق شرکت کرده و پس از فرار از عراق به همراه همسرش اشلی و دو پسر خردسالش به کانادا گریخته اند. وی چندین بار اقدام به خودکشی کرده که هر بار بنا به دلایلی نجات پیدا می کند. جرمی از اتاق محل زندگیش بیرون نمی آید و همسرش اشلی با شرایط سختی زندگی شان را اداره می کند.
لیزا سلوفکی سومین سربازی است که مستند «مسیر افتخار» به بیان شرایط سخت زندگی وی می پردازد. وی از فراریان جنگ ویتنام است و در بحبوحه این جنگ در سال 1969 به تورنتو کانادا آمده و انجمن حمایت از فراریان جنگ را با تعدادی دیگر از دوستانش بنیان نهاده است. لیزا شرایط ارتش آمریکا برای جذب نیرو و مشکلاتی را که برای سربازان به وجود می آید بازگو می کند.
مستند «مسیر افتخار» در دو قسمت 25 دقیقه ای روزهای 8 و 9 اسفند ماه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این مستند در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 همان روزها و نیز 01:00 بامداد روز بعد روی آنتن خواهد رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار