معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:‌ پرداخت تسهیلات نوسازی به 140 واحد صنعتی

تهران (پانا) -به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت جوازهای تاسیس صادره در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۲۱.۵ درصدی اشتغال، ۱۹ درصدی تعداد و ۱۶ درصدی سرمایه نسبت به مدت مشابه پارسال داشته و پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی در این بازه زمانی افزایش ۵.۵ درصدی تعداد، ۱۷ درصدی اشتغال و ۱۷ درصدی سرمایه داشته است.

کد مطلب: ۸۰۲۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:‌ پرداخت تسهیلات نوسازی به 140 واحد صنعتی

به گزارش شاتا، محسن صالحی نیا با بیان اینکه ارزش‌افزوده بخش صنعت در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۶.۵ درصد افزایش داشته است، افزود: ارزش‌افزوده بخش صنعت در شش ماهه اول امسال حدود ۴.۵ درصد بود و تا پایان سال به ۵.۵ خواهیم رسید. این شاخص در فصل اول امسال ۵.۵ درصد و فصل دوم ۳.۹ درصد بوده است.

افزایش 8 درصدی تسهیلات پرداختی به بخش صنعت در 9 ماهه امسال

وی با اعلام اینکه حدود ۱۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۹ ماهه امسال به بخش صنعت پرداخت شده است، تصریح کرد: با توجه به میزان تسهیلات پرداختی مدت مشابه پارسال (حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان) افزایش ۸ درصدی تسهیلات پرداختی را شاهد بودیم و بر اساس پیش‌بینی‌ها این رقم تا پایان سال به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

صالحی نیا در ادامه گفت: ۸۴.۵ درصد تسهیلات پرداختی بخش صنعت برای تامین سرمایه در گردش بوده ، حدود ۷ درصد در بخش ایجاد و حدود ۴.۵ درصد برای بخش توسعه و نوسازی بوده است.

افزایش ۱۹ درصدی تعداد جوازهای تاسیس صادره در 10 ماهه امسال

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال برای ۱۶ هزار و ۶۰ واحد در حوزه‌های مختلف جواز تاسیس صادر شد، اضافه کرد: با توجه به میزان جوازهای تاسیس صادره در مدت مشابه پارسال (۱۳ هزار و ۶۰ فقره) افزایش ۱۹ درصدی داشتیم که نشانگر امید به سرمایه‌گذاری در کشور است.

بهره برداری از ۱۰ هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی در ۱۰ ماهه امسال

صالحی نیا با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با توجه به آمار مدت مشابه پارسال( ۴ هزار و ۴۰۰ مورد) با افزایش ۵.۵ درصدی رو به رو بودیم. از سوی دیگر جوازهای تاسیس صادره در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۲۱.۵ درصدی اشتغال، ۱۹ درصدی تعداد و ۱۶ درصدی سرمایه نسبت به مدت مشابه پارسال داشته و پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۵.۵ درصدی تعداد، ۱۷ درصدی اشتغال و ۱۷ درصدی سرمایه داشته است.

وی در ادامه به افزایش آمار تولید برخی محصولات صنعتی اشاره کرد و گفت: تولید کمباین در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۱۱۴ درصدی و تولید تراکتور افزایش ۱۸.۵ درصدی داشته و تولید شمش آلومینیوم ۶ درصد افزایش یافته است. افزایش تولید فیبر ۱۱ درصد و افزایش تولید سموم آفت نباتی در ۱۰ ماهه امسال ۱۴.۵ درصد بوده است. در این مدت تولید فرش ماشینی ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

تولید خودرو تا پایان سال به یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولیدات الیافت اکریلی کارخانه پلی اکریل از ۱۵ اسفند به بازار می‌یابد و تولید این قلم کالا افزایش خواهد یافت، یادآور شد: تولید ۱۰ ماهه خودرو در کشور یک میلیون و ۴۱۰ هزار دستگاه بوده که بیشتر از کل امار تولید سال گذشته ( یک میلیون و ۳۶۵ هزار دستگاه) است و پیش‌بینی می‌شود آمار تولید خودرو تا پایان سال به یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه برسد.

صالحی نیا با اعلام اینکه ۲۱ هزار فقره پرونده برای دریافت تسهیلات به تصویب رسید و به بانک‌ها معرفی شد، ادامه داد: از این تعداد متقاضی حدود ۲۰ هزار واحد به میزان ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه ای، ایجادی و نوسازی از محل هدفمندی یارانه‌ها

وی با اشاره به برخی مصوبات بودجه سال آینده، تصریح کرد: در بودجه سال آینده حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان برای مشوق‌های صادراتی و زیرساختهای آن در نظر گرفته شده است. حدود ۵ هزار میلیارد تومان در راستای رونق تولید و اشتغال برای طرح‌های توسعه‌ای ایجادی و نوسازی از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز پیش بینی شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از ۶ هزار واحد صنعتی در نظر گرفته شده برای تکمیل و بهره‌برداری در سال ۹۶ تاکنون حدود ۵ هزار و ۷۰۹ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ درخواست نوسازی واحدهای صنعتی داشتیم که یک هزار و ۲۰۰ واحد آن به بانک‌ها معرفی شدند و حدود ۱۴۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات در مجموع به میزان ۴۸۰ میلیارد تومان شدند.

صالحی نیا با اشاره به برگزاری جلسات ستاد تسهیل استانها، گفت: در ۱۰ ماهه امسال حدود ۳ هزار و ۷۵۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانها برگزار شد، ۲۸ هزار و ۲۸۸ موضوع در این جلسات مطرح و ۲۹ هزار و ۴۳۱ مصوبه به تصویب رسید که ۵۴ درصد از مصوبات در خصوص تامین مالی و تسهیلات بوده است.

انتشار اوراق مرابحه برای حمایت از قطعه سازان

وی با اعلام اینکه نوسازی و بهسازی خطوط تولید قطعه سازها در دستور کار است، یادآور شد: برای حمایت از قطعه‌سازان اوراق مرابحه با همکاری شبکه بانکی به زودی منتشر می‌شود.

تولید ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ توسط ایکاپ تاکنون

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی قراردادهای خودرویی نیز گفت: ایکاپ تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرده است. اکنون تولید روزانه ایکاپ ۹۰ دستگاه در روز است و سال آینده به ۱۲۰ دستگاه در روز می‌رسد. قطعه سازان از نحوه قراردادها، شیوه پرداخت‌ها و گرید بندی قراردادهای خود با ایکاپ راضی هستند.

اواسط تیرماه سال آینده استارت سایپا- سیتروئن زده می‌شود

صالحی نیا در ادامه افزود: هر چند قرارداد سایپا سیتروئن روال طبیعی خود را طی می‌کند اما از برنامه حدود دوماه عقب هست. البته جای نگرانی نیست و قرار است اواسط تیرماه سال آینده استارت کار شروع شود.

قرارداد ماموت و فولکس واگن با تولید ۳۰ درصدی داخل آغاز می‌شود

وی با اشاره به قرارداد ماموت و فولکس واگن نیز گفت: در راستای این قرارداد با حدود ۲۹ قطعه ساز قرارداد منعقد شده است. این قرارداد با ۳۰ درصد تولید داخلی آغاز می شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها و قولی که سرمایه‌گذار داده است از شهریورماه تولید در محل کارخانه را خواهیم داشت.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بر خلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شد تاکنون درخواستی از داتیس خودرو برای سرمایه‌گذاری در تولید خودرو دریافت نشده است، افزود: درخواست این شرکت شاید در زمینه واردات خودرو باشد و با این شرکت جلسه‌ای برای رسیدگی و بررسی موضوع خواهیم داشت.

صالحی نیا در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات هپکو و آذراب گفت: این دو شرکت به سبب ماهیت گسترده فعالیتشان از نظر بزرگ بودن، تعداد پرسنل، دانش فنی، بازار و تکنولوژی با مشکلاتی مواجه شدند که قدمهای خوبی برای حل این مشکلات با همکاری دستگاه‌های ذیربط برداشته شد.

پرداخت حقوق و معوقات کارکنان هپکو تا دی‌ماه امسال انجام شده است

وی با بیان اینکه هپکو مشکل مالکیتی نیز داشت، بیان کرد: با همکاری سازمان خصوصی‌سازی واگذاری این شرکت را به مالک یا مالکانی در در دستور کار داریم. از سوی دیگر پرداخت حقوق و معوقات کارکنان هپکو تا دیماه انجام شده است و برای بازاریابی محصولات این شرکت برنامه‌هایی داریم.

پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی به شرکت آذراب

صالحی نیا با اعلام اینکه تیم مدیرتی قوی در آذرآب مستقر شد و کارها به جلو می رود، گفت: تسهیلاتی به میزان حدود ۴۰ میلیارد تومان در چند مقطع زمانی مختلف به شرکت آذراب داده شد، بخشی از کمکها به صورت ضمانت نامه بود،

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار