استانداریزد:

نقش کانون وکلا در تحقق جامعه‌ای سالم و مدنی انکارناپذیر است

یزد(پانا)- استاندار یزد با صدور پیامی به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع، ضمن تبریک این روز به جامعه بزرگ وکالت کشور و استان؛ اظهار داشت: نقش کانون وکلای دادگستری به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد مدنی در کشور نقش بی‌بدیلی در کمک به تحقق جامعه‌ای سالم و مدنی است.

کد مطلب: ۸۰۲۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش کانون وکلا در تحقق جامعه‌ای سالم و مدنی انکارناپذیر است

متن کامل پیام «محمود زمانی قمی» به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع بدین شرح است:

به نام خدا

نام وکیل، همواره با صفات شریف و مقدسی همچون دفاع از حق، پایبندی صادقانه و متعهدانه به قانون و یاری‌رساندن به مظلوم عجین شده و از همین منظر است که شغل وکالت شغلی مقدس در اذهان عمومی جامعه و مورداحترام برای عموم است.

بی‌تردید وکیلان متعهد، کاردان و قانون دان با بهره‌گیری از ابزار قانونی در دادگاه‌های صالحه در دفاع از حقوق افراد محق کوشیده و همواره یاریگر موکل خویش برای رسیدن به حقوق قانونی‌اش بوده‌اند که این مسئله به‌روشنی بر نقش و جایگاه مهم و تأثیرگذار وکالت می‌افزاید.

در این میان، کانون وکلای دادگستری به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد مدنی در کشور نقش بی‌بدیلی در دادرسی عادلانه، توسعه مدنیت و تضمین حقوق شهروندی که همواره از سوی دولت تدبیر و امید مورد تأکید قرارگرفته و منشور آن تنظیم و از سوی ریاست محترم جمهوری نیز ابلاغ گردیده در کشور ایفا نموده است و نقش این کانون در کمک به تحقق جامعه‌ای سالم و مدنی غیرقابل‌انکار می‌باشد.

در میان مؤلفه‌های جامعه اسلامی و حکومت قانون، حق دسترسی به وکیل مستقل جایگاه ویژه‌ای دارد که این موضوع، خود به‌روشنی بیانگر نقش و اهمیت وکالت در جامعه مردم‌سالاری دینی است که همواره نیز موردتوجه و تأکید قرارگرفته است.

این‌جانب در پایان با ارج نهادن به نقش بی‌بدیل وکیلان متعهد و خدوم ایران اسلامی، فرارسیدن هفتم اسفندماه، سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع را به جامعه بزرگ وکالت تبریک عرض نموده و توفیق همگان را در راستای دفاع از حق و عدالت و حقوق شهروندی در چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت می‌نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار