امدادرسانی هلال احمر در استان‌های متاثر از برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی

تهران (پانا) - طبق اعلام هلال احمر امدادگران روز گذشته در 6 استان درگیر سیل و آبگرفتگی و همچنین در 72 ساعت گذشته در 10 استان درگیر برف و کولاک عملیات انجام دادند.

کد مطلب: ۸۰۲۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی هلال احمر در استان‌های متاثر از برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی

شاهین فتحی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته 6 استان کشور درگیر سیل و آبگرفتگی بودند اظهار کرد: 17 تیم، متشکل از 127 امدادگر در طول این زمان در 10 شهر و روستای استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، فارس، قزوین، کرمانشاه و یزد امدادرسانی کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه به 94 نفر امدادرسانی شده است افزود: از این میان 5 نفر اسکان اضطراری داده شدند و همچنین 16 نفر نیز توسط امدادگران پس از نجات به مراکز امن منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه 5 واحد مسکونی از آب تخلیه شدند،‌ گفت: 6 دستگاه خودرو که در مسیر سیلاب گیر افتاده بودند نیز رهاسازی شدند.

فتحی اقدامات مربوط به عملیات برف و کولاک را نیز تشریح کرد و افزود: در 72 ساعت گذشته امدادگران در 10 استان آذربایجان شرقی،چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان و مازندران ماموریت‌های مربوط به برف و کولاک را انجام دادند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این مدت 22 تیم،‌ متشکل از 77 امدادگر در 15 محور امدادرسانی کردند و مجموعا 149 خودرو توسط آنها از برف رهاسازی شد. همچنین آنها به 737 نفر امدادرسانی کردند که 50 نفر از آنها اسکان اضطراری داده شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار