کوهنوردان محلی مفقود شده در دنا پیدا شدند

یاسوج(پانا) ـ این کوهنوردان محلی که ناپدید شده بودند طی تماس با نیروهیا امدادی از سلامت کامل خود خبردادند.

کد مطلب: ۸۰۲۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کوهنوردان محلی مفقود شده در دنا پیدا شدند

به گزارش پانا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از پیدا شدن از 9 نفری که بدون هماهنگی به ارتفاعات دنا صعود کردند و خبری از آنها نبود خبرداد.

وی اظهارکرد: این کوه نوردان از مسیر رفت بازنگشتند بلکه از مسیری دیگر که ارتفاع برف کمتر بود با صحت و سلامت بازگشتند.

امان الله جهانبین در خصوص تیم های ارزیاب اعزامی به محل حادثه پرواز تهران - یاسوج در ارتفاعات دنا ادامه داد: طی سه مرحله تیم ها با بالگردها به منطقه اعزام شدند که در یک مرحله تا نزدیکی محل هواپیما رفتند اما بعلت بارش حدود 2 متری برف و وزش باد شدید نتوانستند فرود بیایند. میزان برف در محل حادثه طوری بود که تیم های اعزامی با چشم نتوانستند لاشه هواپیما را ببینند.

مشاور رئیس امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی نیز در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: تیم 6 نفره ارزیاب از نیروهای هیمالیا نورد، ارتش و کوهنوردی در ارتفاع 3100متری ارتفاعات دنا پیاده شدند و در حال حرکت به سمت لاشه هواپیما هستند که کار ارزیابی را انجام دهند.

مثنوی تاکید کرد: یک تیم پشتیبانی با امکانات و تجهیزات لازم نیز در حال اعزام به منطقه هستند که در ارتفاع 3100پیاده شوند و سپس بصورت پیاده به سمت کمپ شماره 2 در ارتفاع 3800متری مستقر شوند تا تیم ارزیاب اعزامی به محل لاشه هواپیما را پشتیبانی کنند.

وی بیان کرد: تا موقع مشخص شدن وضعیت و شرایط منطقه محل حادثه پرواز تهران- یاسوج هیچ گونه عملیاتی از طرف شمال منطقه صورت نمی گیرد تا اینکه تیم ارزیاب، تصاویر، جی پی اس و وضعیت منطقه و میزان برف را به پایین انتقال دهند و پس از برسری در صورتی که شرایط مساعد باشد برای جستجو و انتقال اجساد اقدام می کنیم.

مشاور رئیس امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی تصریح کرد: طبق پیش بینی ها احتمال دارد روز پنجشنبه و جمعه هوای ارتفاعات دنا مساعد باشد که در این صورت عملیات جستجو از جبهه جنوب و یا هر دو جبهه شمال و جنوب آغاز خواهد شد.

مثنوی اضافه کرد: امروز کمپ هایی در ارتفاعات دنا ایجاد خواهد شد و همچنین محل هایی برای فرود بالگردها تعیین می شود که در صورت عملیات برای جستجو کارها به خوبی پیش رود تا وقتی وضعیت جوی مساعد شد با اطلاعات کامل بتوانیم هلی برد نیرو انجام دهیم و با زنجیره انسانی برای انتقال اجساد اقدام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار