مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح: استقبال از کانون‌ها به دلیل اعتماد خانواده‌ها به آموزش‌وپرورش است

تهران (پانا) - مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح بر نقش مهم کانون‌ها به عنوان بازوی تربیتی آموزش‌وپرورش تاکید کرد و اعتماد خانواده‌ها به آموزش و پرورش را دلیل استقبال از کانون‌ها دانست.

کد مطلب: ۸۰۱۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح: استقبال از کانون‌ها به دلیل اعتماد خانواده‌ها به آموزش‌وپرورش است

علی محمودپور در گفت‌وگو با پانا با اشاره به نقش اثرگذار و سازنده کانون‌ها در پرورش استعدادهای دانش‌آموزان اظهار کرد: کانون شهید مفتح تنها طی تابستان گذشته 2 هزار و 500 دانش‌آموز را در دوره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و زبان تحت پوشش قرار داده است که از این جهت یکی از بازوهای آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده محسوب می‌شود و در ساعات فوق برنامه می‌تواند آثار تربیتی مهمی در جامعه داشته باشد.

وی افزود: طی دو سال اخیر معاونت فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به کانون‌ها داشته و فعالیت کانون‌ها چشمگیرتر بوده است ولی برای رسیدن به جایی که جامعه بتواند از حداکثر ظرفیت این نهاد مهم تربیتی بهره‌مند شود باید برخی مشکلات را از سرراه برداریم.

محمودپور با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص و برخی مشکلات ساختاری در کانون‌ها به عنوان مشکلات فعلی افزود: ما در سال‌های اخیر مدیران متخصص بسیاری را از دست دادیم چون به لحاظ ساختاری بین آموزشی یا اداری بودن کانون‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

وی افزود: خانواده‌ها در برنامه ریزی اوقات فراغت و فوق برنامه فرزندان خود از کانون‌ها استقبال می‌کنند چون به آموزش و پرورش اعتماد دارند. اگر وضعیت ساختاری کانون‌های فرهنگی تربیتی تثبیت شود می‌توانیم بسیار باشکوه‌تر از امروز در صحنه تعلیم و تربیت جامعه با آموزش و پرورش همکاری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار