امضای تفاهمنامه همکاریهای مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دانشگاه آتاتورک ارزروم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از امضای تفاهمنامه همکاریهای مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و دانشگاه آتاتورک ارزروم ترکیه خبر داد .

کد مطلب: ۸۰۱۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهمنامه همکاریهای مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دانشگاه آتاتورک ارزروم

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، جواد آقازاده گفت: دود 3 ماه پیش بازدیدی از دانشگاه آتاتورک داشتیم و با رئیس دانشکده پزشکی و مدیر گروه بخش رادیولوژی آن دانشگاه ملاقات نمودیم و مقرر شد که همکاری های بین دانشگاهی را افزایش دهیم.

وی افزود : با توجه به اینکه استان ارزروم هم مرز با استان آذربایجان غربی است و از نظر بافت فرهنگی و اجتماعی خیلی نزدیک به ما هستند و مردمی که در آنجا زندگی می کنند مردمانی متدین و با ایمان بوده و دانشگاه آتاتورک نیز یکی از دانشگاه های خوب ترکیه می باشد و در سال های اخیر توسعه خوبی داشته است لذا شرایط برای تعاملات بین دانشگاهی بسیار مناسب بود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه گفت : از طرفی لازم بود که مدرک دانشگاهی آتاتورک مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد چراکه مدارک فقط 5 دانشگاه از ترکیه قابل ارزیابی بود لذا با پیگیریها و جلسات عدیده ای که با معاونت آموزشی وزارت انجام دادیم و همچنین با توجه به علاقمندی طرفین به مراودات علمی و شرایط مناسب برای توسعه علمی بین دانشگاهی ، وزارت بهداشت مدارک دانشگاهی آتاتورک را قابل ارزیابی دانست و به تبع آن بعد از ارزیابی ، مرحله تایید خواهد بود .

وی اضافه کرد : بعد از این تاییدیه ای که از وزارت خانه اخذ شد اولین همکاری را در تربیت دستیار ( رزیدنت ) تخصصی رشته رادیولوژی با دانشگاه آتاتورک انجام می دهیم و در این مورد تفاهم نامه ای تنظیم شد که هم از نظر بار علمی و هم از نظر بار حقوقی موارد لازم مد نظر قرار گرفت. دکتر آقازاده در خصوص این سفر گفت : در سفری که اخیرا به دانشگاه آتاتورک انجام دادیم ابتدا ملاقاتی با سرکنسول محترم جناب آقای قاسمی داشتیم که بحث ها و راهنمایی های خیلی خوبی انجام گرفت که بنده لازم می دانم از ایشان خیلی تشکر کنم و همچنین جلسه ای را در خدمت رئیس دانشگاه آتاتورک پروفسور چماقلو داشته که با معاونین خود در جلسه حضور داشتند و جلسه بسیار پرباری بود که به تبادلات و تفاهمات علمی در تمامی قسمت ها از هر دو طرف تاکید گردید که نهایتا تفاهم نامه همکاری های مشترک امضا شد و نکته قابل توجه این بود که به همکاری بین دانشگاهی بسیار ابراز علاقه می کردند. در این سفر بازدیدی نیز از دانشکده پزشکی و بیمارستان های مربوطه انجام گرفت و جلسه ای با رئیس محترم دانشکده پزشکی آتاتورک برگزار شد و در نهایت ضیافت شام توسط پروفسور چماقلو برای هیات اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ترتیب داده شد که ما در خدمتشان بودیم در واقع استقبال خیلی خوبی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بعمل آمد .

دکتر آقازاده اضافه کرد : بر اساس این تفاهم نامه رزیدنت های ما می توانند به مدت 6 ماه تا یکسال در آن دانشگاه حضور یابند و از تکنولوژی آنها استفاده کنند از طرفی هم اساتید مدعو از دانشگاه ارزروم به ارومیه خواهند آمد و به عنوان اساتید آموزشی همکار ما خواهند شد و در امر آموزش به رزیدنت ها کمک خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار