در گفت‌وگو با پانا

قاسم زاده، عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان: 75 درصد کودک آزاری‌ها به دست پدران انجام می‌شود

تهران (پانا) - عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان از اذیت و آزار قابل توجه کودکان از سوی پدران خبر می دهد و می‌گوید که ساختارهای اجتماعی نیز در تحت فشار قراردادن کودکان مشارکت دارند.

کد مطلب: ۸۰۱۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
قاسم زاده، عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان: 75 درصد کودک آزاری‌ها به دست پدران انجام می‌شود

فاطمه قاسم‌زاده، عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان در گفت‌وگو با پانا گفت: طبق آمار بهزیستی 75 درصد آزارها از سوی خانواده و پدر انجام می‌شود اما در قوانین نگاه محافظه کارانه‌ای به این مساله وجود دارد و در بسیاری از موارد حتی پدری که اقدام به کودک آزاری کرده مورد سوال قرار نمی‌گیرد.

عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به انواع کودک آزاری گفت: یکی از مهمترین کودک‌آزاری ها که در خیلی از جوامع ناشناخته است، کودک آزاری ساختاری است که توسط ساختارهای اجتماعی صورت می گیرد مانند نهادهای آموزشی و حتی والدین که کودک را با ابزارهای مختلف تحت فشار روحی قرار می دهند.

به گفته وی در زمینه حمایت از کودکان از لحاظ قانون و آموزش به خانواده‌ها عقب هستیم و باید با شتاب بیشتری عمل کنیم. کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند که اگر کمتر آسیب ببیند و سالم تر بمانند، می‌توانند به جامعه خدمت کنند.

عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان به نقش آموزش و پرورش در این زمینه اشاره کرد و افزود: در این مسیر، نقش آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد. 12 میلیون کودک در کشور داریم که آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی می‌تواند در راستای شناختن حقوق به کودکان و خانواده‌ها اقدام کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار