مدیرکل آموزش ‌و ‌‌پرورش خوزستان: نباید معلمان شاخص و زبده فقط به مدارس خاص هدایت شوند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش‌و‌‌پرورش خوزستان حذف مدارس استعدادهای درخشان را یک کار علمی قلمداد کرد که یکی از محاسن آن بهره‌مندی دانش‌آموزان معمولی از حضور معلمان شاخص است.

کد مطلب: ۸۰۱۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش ‌و ‌‌پرورش خوزستان: نباید  معلمان شاخص و زبده فقط به مدارس خاص هدایت شوند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد تقی‌زاده در خصوص حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی برای ورود دانش‌آموزان به پایه هفتم، ممنوعیت برگزاری هر نوع آزمون و تجویز کتاب‌های کمک‌آموزشی در دوره ابتدایی اظهار کرد: در مدارس استعدادهای درخشان گاهی از دانش‌آموزان بیش ازحد و توان انتظار داشتیم لذا می‌توان گفت تصمیم وزیر آموزش‌ و پرورش، بسیار علمی است.

وی افزود: اگر همه دانش‌آموزان را به شکل عادی در مدارس معمولی قرار دهیم قطعا با این کار، از توانایی معلم شاخص و زبده‌ای که فقط در مدارس تیزهوشان مشغول تدریس بوده است، در تمامی مدارس دولتی بهره‌مند می‌شویم نه اینکه صرفا برای یک تعداد محدود دانش‌آموز خاص آموزش انجام شود.

مدیرکل آموزش‌ و ‌‌پرورش خوزستان گفت: باید شرایطی را در مدارس حاکم کنیم که مدرسه دولتی هم بتواند از معلمین و اساتیدی که برای تیزهوشان تدریس می‌کنند، بهره‌مند شود نباید این معلمین فقط به مدارس خاصی تحت عنوان استعدادهای درخشان و یا نمونه دولتی هدایت شوند.

وی ضمن پسندیده ندانستن تفکیک در تحصیل دانش‌آموزان تاکید کرد: از نظر علمی این شیوه پسندیده‌ای نیست که فرزندان و دانش‌آموزان را به سه دسته استثنائی، معمولی و تیزهوش تقسیم کنیم و در سه محیط مجزا آنها را تحت آموزش قرار دهیم. بلکه باید فرزند استثنائی و فرزند تیزهوش ما در کنار دانش‌آموزان معمولی تحصیل کنند و این‌ها در کنار هم، مسائل فرهنگی و اجتماعی را یاد بگیرند و رشد کنند و در صورتی که مابین این سه گروه تفکیک قائل بشویم، دانش‌آموز کم‌استعداد و استثنایی در همان سطح خودش که ضعف دارد باقی می‌ماند و در آینده نیز نمی‌تواند در کنار مردم عادی قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: ما باید تلاش کنیم مدارس عادی خود را به حدی برسانیم که هر سه گروه باتوجه به استعدادهایشان بتوانند درس بخوانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار