مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک تبریز :

معلمان راهبران نسل جوان هستند

تبریز (پانا) - مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک تبریز در دوره آموزش پیشگیری اولیه ازاعتیاد ورفتارهای پرخطر با اشاره به نقش حساس معلمان درتربیت دانش آموزان معلمان را راهبران نسل جوان برشمرد.

کد مطلب: ۸۰۱۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان راهبران نسل جوان هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی ناحیه یک تبریز، لطف اله پور با بیان اینکه رسالت شما همکاران پرورشی به جز آموزش شامل تمام فعالیتهای پرورشی اعم از تربیتی وخلاقیت وسلامت می باشد گفت : معلم به عنوان ‌اولین آجر وتکیه گاه مبارزه با آسیب های اجتماعی ، اعتیاد ،ناهتجاریهای اجتماعی بشمار می رود.

وی افزود :در هر جامعه مشکلات معیشتی ومنزلتی واجتماعی معلمان ممکن است برخی از معلمان را ناخواسته نسبت به رسالتشان بی توجه کند و این بی توجهی خودمنجر به افزایش این مشکلاتی شود اما هیچ بهانه ای معلمان را از رسالت اصلی خویش نمی تواند دور نگه دارد .

وی با بیان اینکه درمبارزه با مواد مخدر باید ریشه ای عمل وخشکانده شوند گفت : متاسفانه برای هرزندانی دوازده میلیون تومان اعتبار هزینه میشود ولی برای هر دانش آموز نهصد هزار تومان

لذا معلمین موظفند در آموزش وپرورش وتعلیم درس انسان سازی به جوانان نقش بسزایی داشته باشند ومسئولیت اصلی برعهده نیروهای پرورشی می باشد .

وی ادامه داد: دانش آموزان درمقابل حرف حق ودرست تسلیم می شوند ومثل خمیری آماده شکل گرفتن دردست شما می باشند لذا قصور شما ممکن است دانش آموزان را در تناقض قرار دهد و اثرات و بازتابش این اقدام به جامعه و خودمان برمیگردد.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش وپرورش استان در ادامه گفت : آسیب های اجتماعی پدیده ای است که موجب می شوددر زندگی برای جوانان مشکلاتی ایجاد کند.

حمیدرضا راعی گفت : آسیب های اجتماعی به سه وظیفه دسته بندی شده که یکی آموزش وتوانمندسازی به معلمان ودانش آموزان ووالدین می باشد .۸۰ درصدبحث به آموزش متمرکز می شود ودومین وظیفه مدیریت مورد مداخلات مختصر می باشد وسومین وظیفه نهضت فرهنگی که شامل نمایشگاههای سیار یا دائمی که در مدارس تشکیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار