رئیس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش: آزمون‌ها بچه‌ها را به یک محیط ایزوله می‌کشاند

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش معتقد است آزمون‌ها دانش‌آموزان را به یک محیط ایزوله می‌کشاند و آن‌ها را از فضای واقعی و اجتماعی دور می‌کند.

کد مطلب: ۸۰۱۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش: آزمون‌ها بچه‌ها را به یک محیط ایزوله می‌کشاند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، مرتضی نظری عصر امروز، ضمن حضور در برنامه شبکه ۵ سیما با عنوان "به خانه برمیگردیم" و موضوع لغو آزمون‌‌ها و کاهش اضطراب اظهار کرد: لغو آزمون ها یک مطالبه اجتماعی است. تصمیم وزیر آموزش و پرورش برای لغو آزمون‌ها، ریشه در مطالعه اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه آموزش و مطالبه بسیاری از معلمان برجسته کشور و درخواست دانش‌آموزان به عنوان ذی‌نفعان اصلی آموزش و پرورش دارد.

وی ادامه داد: استاد تمام سنجش و ارزشیابی (استاد بازرگان)، در مورد لغو آزمون‌ها می‌گوید: آزمون‌ها تا سال ۱۹۵۰ اعتبار داشت. آزمون‌ها تنها قدرت سنجش آنچه را که خوانده‌ایم، دارند. از اواخر قرن بیستم به آزمون‌ها تردید وارد شد چون آزمون‌ها توانایی سنجش تمام ابعاد شخصیتی دانش‌آموزان را نداشتند بر این اساس در هیچ جای دنیا، آزمون مبنای تصمیم‌گیری نیست.

نظری بیان کرد: آزمون‌ها، بچه‌ها را به یک محیط ایزوله می‌‌کشاند و آنها را از فضای واقعی و اجتماعی اطرافشان دور می‌کند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گفت: ما به دنبال نادیده گرفتن یا حذف استعدادهای دانش‌آموزان نیستیم، بلکه معتقدیم بچه‌ها را نباید جدا کرد. در کشورهای موفق دنیا تلفیق دانش‌آموزان عادی و تیزهوش را با هم داریم.

وی از حمایت نمایندگان مجلس، ۱۵ دانشکده عالی روانشناسی در کشور، مدارس برتر حوزه غیر دولتی، تشکل‌های فرهنگیان و فعالان فرهنگی در فضای مجازی تشکر کرد.

نظری اظهار کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم که بین آینده فرزندانمان و حیات موسسات کنکور و تست‌زنی، حتما اولی را انتخاب خواهیم کرد.

وی در پایان از خانواده‌ها تقاضا کرد به وزیر آموزش و پرورش اعتماد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار