رئیس ستاد اقامه نماز کشور: مجرب‌ترین استادان برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان انتخاب شوند

تهران (پانا) - رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت جایگاه معلم بر ضرورت به کارگیری مجرب‌ترین استادان در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۱۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس ستاد اقامه نماز کشور: مجرب‌ترین استادان برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان انتخاب شوند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، چهارمین دوره آموزشی و دانش‌افزایی و بالندگی حرفه‌ای اعضای هیأت علمی معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان و مدیران و متولیان گروه‌های آموزشی معارف سلامی و متولیان دروس تعلیم و تربیت اسلامی از روز چهارشنبه 96/12/2 به مدت 2 روز در پردیس آیت‌الله طالقانی (ره) قم و مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان شماره یک برگزار شد.

این برنامه با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی، حجت‌الاسلام دادگر و محمدپور معاون هماهنگی مدیریت امور پردیس‌های استانی قم در سالن اجتماعات پردیس آیت اله طالقانی (ره) آغاز شد.

در نخستین برنامه این دوره حجت‌الاسلام استاد قرائتی با تأکید بر آموزه‌های قرآنی و بهره‌گیری از ذخیره عظیم اسلامی و الگوگیری از منابع تعلیم و تربیت اسلامی نسبت به شغل معلمی و اهمیت تربیت معلم و نقش دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: امروز این مسئولیت سنگین به عهده معلمان و دانشگاه فرهنگیان است و شما سرمایه‌دارترین افراد کره زمین هستید. ترییت و رشد نسل نو منوط به عقاید و افکار شماست.

وی ادامه داد: تسلط شما اساتید معارف اسلامی به آیات قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) می‌تواند پاسخگوی شبهاتی باشد که از طرق مختلف به جوانان القاء می‌شود.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به تجربه 50 ساله در حوزه معلمی که در راستای ارائه تجربیات موفق مورد استفاده اساتید بوده است پرداخت و با نقدی به محتواها و مواد درسی دانشگاه فرهنگیان گفت: کسانی که 30 سال معلمی کرده‌اند باید مهارت‌ها، خاطرات و روش‌های معلمی خود را در اختیار دانشجومعلمان قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه معلم افزود: باید بالاترین، قویترین و مجربترین استادان جهت تدریس در دانشگاه فرهنگیان انتخاب شوند.

این استاد اخلاق با اشاره به نیازهای شخصی و اجتماعی و عالی انسان گفت: انسانیت انسان‌ها بند به نیاز عالی است و دین اسلام و راه خالق برای پاسخ به این نیاز اساسی است.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: یک معلم کار پنج مهندس را انجام می‌دهد کشف معدن، استخراج، ذوب، قطعه سازی، مونتاژ که این 5 کار باید برای نسل نو اتفاق بیافتد و البته باید قرآن را راهنما قرار داده و مخاطب را به خوبی بشناسید و از روش‌های موثر از جمله روش چهره به چهره استفاده همچنین از فعالیت‌ها و محتواهای غیرمفید پرهیز کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار