اخبار غیررسمی از تعلیق محرومیت تراکتورسازی برای دومین بار حکایت‌ می‌کند؛ لابی دوباره جایگزین مقررات می‌شود؟

تهران (پانا)-– تراکتورسازی برای دومین بار متوالی در آستانه موفقیت برای تعلیق حکم محرومیت از دیدار خانگی قرار گرفته است؛ روندی که در سیستم فدراسیون فوتبال ایران کم‌سابقه بوده است.

کد مطلب: ۸۰۱۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اخبار غیررسمی از تعلیق محرومیت  تراکتورسازی برای دومین بار حکایت‌ می‌کند؛ لابی دوباره جایگزین مقررات می‌شود؟

ظهر یازدهم بهمن‌ماه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آخرین حکم خود درباره تیم‌های لیگ برتری را در حالی صادر کرد که پس از مدت‌ها که تیم‌ها به علت تخلف هوادارانشان به بازی بدون تماشاگر محروم می‌شدند، این بار سیستم محرومیتی که پیش از این هم درباره برخی تیم‌ها مانند سپاهان استفاده شد بود، جایگزین روش قبلی شد و تراکتورسازی تبریز به بازی خارج از استان محکوم شد. روندی که باعث می‌شد دیدار تراکتورسازی و گسترش فولاد در چهارچوب دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر، در ورزشگاهی خارج از استان برگزار شود.

پس از اعلام رسمی محکوم شدن تراکتورسازی به برگزاری دیدار در ورزشگاهی خارج از شهر تبریز، این باشگاه رسماً به محرومیتش اعتراض کرد و در نتیجه چهار روز پس از ابلاغ رسمی حکم، سازمان لیگ به دنبال اعتراض تراکتوری‌ها تصمیم گرفت، این حکم را موقتاً تعلیق کند.

در زمان تعلیق حکم هم دلایل این موضوع در پیش بودن اولین بازی تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا و جلوگیری از متضرر شدن باشگاه گسترش فولاد اعلام شد و قرار بر این شد که تراکتورسازی در اولین دیدار آینده خانگی‌اش که در هفته بیست و پنجم لیگ برتر مقابل پیکان بود، محرومیتش را پشت سر بگذارد و در استانی غیر از آذربایجان شرقی و تهران به میدان برود.

تراکتورسازی با حضور هوادارانش دربی شهر تبریز را در ورزشگاه یادگار امام برگزار کرد و با پیروزی 2 بر یک از زمین خارج شد تا روحیه‌ای مضاعف در آستانه آغاز لیگ قهرمانان بگیرد.

اما در حالی که تراکتورسازی باید این هفته بر اساس حکم اعلام‌شده در ورزشگاهی خارج از استان به میدان برود، اخبار غیر رسمی حاکی از این است که بار دیگر حکم محرومیت تعلیق شده و این تیم در تبریز و با حضور هوادارانش دیداری حساس با پیکان را برگزار خواهد کرد.

از صبح امروز زمزمه‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مدیران تراکتورسازی پس از رایزنی با مسئولان سازمان لیگ یک‌بار دیگر توانسته‌اند آنها را قانع کنند که به علت شرایط حساس تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا دوباره این حکم را تعلیق کنند. روندی که درباره محرومیت‌های تیم‌ها تاکنون با این روش کم‌سابقه بوده و فدراسیون فوتبال دست به ابداع سیستمی نوین در اعمال محرومیت‌ها زده که بیشتر مبتنی بر لابی است و اعمال مقررات در آن به حاشیه رفته است.

تعلیق دوباره حکم محرومیت باشگاه تراکتورسازی با اظهار نظر دبیر هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی جدیت بیشتری پیدا کرد. آرش جابری در گفت‌و‌گو با سایت ورزش 3 اظهار کرد: «با همکاری و مساعدت سازمان لیگ قرار شد محرومیت هواداران تراکتورسازی در هفته بیست و پنجم هم به حالت تعلیق در بیاید.به این ترتیب در بازی روز پنجشنبه دهم اسفند ماه تیم تراکتورسازی می تواند هواداران خود را در ورزشگاه یادگار امام داشته باشد.»

با روندی که تراکتورسازی در پیش گرفته و هر بار به بهانه در پیش بودن دیدارهای لیگ قهرمانان حکم محرومیتش را با لابی تعلیق می‌کند، نمی‌توان انتظار داشت که دیدار بعدی خانگی این تیم که در هفته بیست و هفتم مقابل سپاهان است با توجه به در پیش بودن دیدار آخر این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بدون تماشاگر شود. با وضع فعلی و استدلال‌های تراکتورسازی برای تعلیق، شاید اجرای این حکم به هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ برتر در دیدار با صنعت نفت موکول شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار