اعضای شورای شهر به تخفیف 90 درصدی طرح ترافیکی به خبرنگاران رأی دادند

تهران (پانا) -با وجود انتقادات و مخالفت ها، اعضای شورای شهر تهران به تخفیف 90 درصدی خبرنگاران در طرح ترافیک جدید رأی مثبت دادند.

کد مطلب: ۸۰۱۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورای شهر به تخفیف 90 درصدی طرح ترافیکی به خبرنگاران  رأی دادند

محمد علیخانی صبح امروز در پاسخ به نامه اعتراضی فرمانداری تهران به مصوبه عوارض طرح ترافیک جدید پایتخت گفت: ‌فرمانداری اعتراضاتی به عوارض طرح ترافیک جدید داشته است که این مسائل در کمیسیون حمل ونقل مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از اعتراضات این بوده است که چرا عوارض زوج و فرد نیز در این لایحه تعیین شده است، گفت: فرمانداری معتقد است اجرای طرح ترافیک جدید در محدوده زوج و فرد موضوعیتی ندارد و نباید جدولش در لایحه قید می‌شد که ما نیز این مسئله را قبول کردیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از اعتراضات، ایجاد محدودیت برای جانبازان بود گفت: جالب است بدانید در دوره قبل طرح ترافیک برای جانبازان رایگان نبود و فرمانداری به این مصوبه اعتراض نکرد حالا به این موضوع اعتراض می‌کند و بر این اساس مقرر شد برای جانبازان بالای 25 درصد که در قالب سهمیه بنیاد شهید تعیین می‌شود، رایگان شود.

وی افزود:‌ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای وانت بارها و آژانس‌ها معادل خودروهای هیبریدی یعنی 90 درصد تخفیف لحاظ خواهد شد.

علیخانی با بیان اینکه فرمانداری به موضوع خبرنگاران ایراد نگرفت؛ اما آن را اصلاح کردیم گفت: ما نرخ عوارض تردد برای خبرنگاران را به کف قیمت یعنی معادل خودروهای هیبریدی رساندیم و سه درصد از مجوزهای صادره که برای خبرنگاران است با اعمال ضریب یک دهم محاسبه می شود و به خبرنگارانی که از این سهمیه استفاده نکنند کارت بلیط یک ساله مترو و اتوبوس داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار