۶۷۳ زن جانباز در آذربایجان غربی زندگی می‌کنند

 مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: ۶۹۹ نفر تعداد زنان شهیده و ۶۷۳ نفر تعداد زنان جانباز در آذربایجان غربی است؛ همچنین ۶۴ نفر تعداد سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده است.

کد مطلب: ۸۰۱۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۶۷۳ زن جانباز در آذربایجان غربی زندگی می‌کنند


به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، شهلا تاجفر، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری گفت: تعداد زنان عضو هیئت علمی دانشگاه های استان 467 نفر است.

وی با بیان این که تعداد زنان متخصص و فوق تخصص استان 293 نفر است، افزود: تعداد منتخبین شوراهای اسلامی زن استان 36 نفر روستایی و 14 نفر شهری بوده است.

تاجفر ادامه داد: 699 نفر تعداد زنان شهیده و 673 نفر تعداد زنان جانباز در آذربایجان غربی است؛ همچنین 64 نفر تعداد سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده است.

مدیر کلامور بانوان استانداری آذربایجان غربی، با اشاره به این که 50 نفر مدیر و معاون زن در استان وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه تنها یک نفر زن، مدیر ارشد استانی است.

این مسئول در پایان به پیگیری های بسیاری در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و سلامت نیز از سور امور بانوان اشاره کرد.

عین‌الله شریف پور، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی میز در این جلسه گفت: بودجه خوبی در مجلس برای زنان بد سرپرست و بی سرپرست در نظر گرفته شده است چراکه وضعیت برخی از خانواده ها اسفبارتر از چیزی است که می اندیشیم.

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در جلسه شورای اداری گفت: تاثیرگذاری عملکردی که در امور بانوان انجام گرفته است نه تنها برای مردم، بلکه برای نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز قابل ملموس نیست.

وی با اشاره به این که بانوان دارای ظرفیت بالایی در جامعه در طول تاریخ بوده اند افزود: تهدیدات اجتماعی در عرصه بانوان بسیار بوده و نیاز به آسیب شناسی در این حوزه است.

در این جلسه شهروز برزگر کلشانی، نماینده مردم سلماس با بیان این که بودجه خوبی در مجلس برای زنان بد سرپرست و بی سرپرست در نظر گرفته شده است گفت: وضعیت برخی از خانواده ها اسفبارتر از چیزی است که می اندیشیم.

وی ادامه داد: برخی از زنان حتی توان طلاق نداشته و همین بهانه ای است برای رسیدگی بهتر و تحت پوشش قرار دادن آنان است.

روح الله حضرت پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه شورای اداری گفت: با گذشت 40 سال هنوز زنان جامعه ما اجازه حضور در ورزشگاه ها را ندارند؛ این موضوع باید از سوی دولت پیگیری شود.

این نماینده با حضور در جلسه شورای اداری گفت: نزدیک به 50 درصد از جامعه را بانوان تشکیل داده اند و همین باید دلیلی بر رسیدگی به مطالبات آنان باشد.

وی با اشاره به این که با گذشت 40 سال هنوز زنان جامعه ما اجازه حضور در ورزشگاه ها را ندارند افزود: این موضوع باید از سوی دولت پیگیری شود.

حضرت پور در ادامه به دختران خیابان انقلاب اشاره کرده و تصریح کرد: باید با دختران خیابان انقلاب با رافت اسلامی و به نرمی برخورد شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر مسائلی که نیازمند برنامه ریزی است بانوان بدسرپرست و بی سرپرست است؛ خانم ابتکار عملکرد مثبتی در احیای دریاچه ارومیه نشان نداد، امیدواریم حداقل در حوزه زنان مثبت عمل کنند.

در ادامه این جلسه استاندار آذربایجان غربی نیز با پاسخ به سخنان نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش زنان ایرانی از ابتدای تاریخ مشخص بوده است؛ اکنون نیز زن از عوامل اصلی توسعه و موتور متحرک جامعه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: دولت با جدیت پیگیر حضور زنان در ورزشگاه ها است؛ نباید از فعالیت دولت در این موضوع چشم پوشی کرد؛ ما امروز در دنیا نیازمند ایفای نقش زنان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار