معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان: انتظار از بانک های عامل استان، تسریع در روند پرداخت تسهیلات است

زنجان (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان، با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح های مختلف اقتصادی استان، گفت: انتظار از بانک های عامل استان، تسریع در روند پرداخت تسهیلات است.

کد مطلب: ۸۰۱۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان: انتظار از بانک های عامل استان، تسریع در روند پرداخت تسهیلات است

فرامرز نیک سرشت در کارگروه نظارت بر تسهیلات تکلیفی و منابع بانکی استان، با بیان اینکه در سطح استان و کشور، تعارض های فراوانی در خصوص دستورالعمل های ابلاغی وجود دارد، اظهار کرد: در این خصوص، تعارض های صریح و مشهود در دستورالعمل های ابلاغی کشور وجود دارد که این شرایط برای استان نیز صادق است.
وی با بیان اینکه افکار عمومی، مطالبه زیادی از مسئولان استان دارد، افزود: با تمامی مشکلات و چالش هایی که برای پرداخت تسهیلات و ایجاد رونق اقتصادی وجود دارد، این مسائل توسط افکار عمومی پذیرفته شده نیست و مردم عملکرد مناسبی از مدیران استان انتظار دارند.
این مقام مسئول در خصوص مسائل و مشکلات مطرح شده در مورد نظام بانکی، گفت: با تمام مشکلاتی که در خصوص واقعیت های نظام بانکی کشور مطرح است، باید پذیرفت تاکیدات زیادی برای تحقق اهداف تبیین شده دولت صورت گرفته و عملکرد بانک های استان باید نسبت به سال گذشته، دارای شرایط بهتری باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان، به مهم ترین مسائل پیش روی پرداخت تسهیلات نظام بانکی به طرح های اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: نبود شعبه برخی بانک ها در شهرستان های استان، یکی از مسائل مطرح شده در این راستا است که باید برای راه اندازی این شعب، اخذ مجوزهای مورد نیاز از سوی بانک مرکزی پیگیری شود.
نیک سرشت با بیان اینکه بانک ها باید از اختیارات تفویض شده خود در استان استفاده لازم را انجام دهند، تاکید کرد: عدم استقبال نظام بانکی از وثایق زنجیره ای، یکی از مشکلات دیگر در راستای پرداخت تسهیلات و کندی آن است.
وی با اشاره به اینکه آورده متقاضی برای دریافت تسهیلات، دارای شرایط تعریف شده ای است، خاطر نشان کرد: آورده متقاضی، از دیگر تعارض های قابل مشاهده در زمان پرداخت تسهیلات بوده که حداقل آن مشخص است و باید مطابق با آن عمل شود.
این مقام مسئول با طرح این سوال که چرا نظام بانکی صرفاً علاقمند به ارائه تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است، اظهار کرد: مشخص نیست چرا این اشتیاق وجود دارد که نظام بانکی، علاقه ای به پرداخت تسهیلات ثابت به طرح های اقتصادی ندارد.
نیک سرشت با بیان اینکه مشاهده می شود عملکرد بانک ها نسبت به یکدیگر جزیره ای است، افزود: باید پذیرفت که عملکرد مجموعه مسئولان در بدنه دولت و نظام بانکی، بر توسعه کشور تاثیرگذار بوده و در برطرف شدن مشکلات اقتصادی، نقش مهمی دارد که بنابراین باید همگرایی بیشتری در این راستا وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار