انتقاد عضو شورای شهر به حضور مدیران شهرداری در هیات مدیره چند شرکت

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از به کار گیری مدیران شهرداری به صورت همزمان در هیات مدیره چند شرکت و سازمان گلایه کرد.

کد مطلب: ۸۰۱۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد عضو شورای شهر  به  حضور مدیران شهرداری در هیات مدیره چند شرکت

مجید فراهانی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه شایسته سالاری در شهرداری تهران یکی از راه‌های برون رفت از وضعیتی است که در دوازه سال گذشته ایجاد شده گفت: در این میان توجه به سازمان‌ها می‌تواند راهگشا و زمیه ساز خلق ارزش در شهرداری شود و بر همین اساس باید تداوم رویه گذشته در انتصاب مدیران شهرداری به عنوان عضو هیات مدیره شرکت‌های متعدد پایان یابد و افراد شایسته به عنوان عضو هیات مدیره و یا مدیر عامل انتخاب شود و مدیر هزینه نباشند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای وظایف خود با توجه به بند دو و سه ماده 71 قانون تشکیلات شوراها و با عنایت به بکارگیری برخی مدیران شهرداری به عنوان عضو هیات مدیره در بیش از یک شرکت، خواستار اصلاح امور و تذکر به شهرداری هستم.

وی افزود: قانون گفته است که هیچ فردی نمی تواند همزمان در بیش از یک شرکت به عنوان مدیرعامل و هیات مدیره فعالیت کند که باید این مسئله در شهرداری مورد تاکید قرار گیرد.

وی ادامه داد: اصل حضور فرد مشکل دارد و دریافت وجوه توسط افراد از چند شرکت جایز نیست و باید در اسرع وقت زمینه اجرای قانون در شرکت‌های وابسته به شهرداری فراهم شود.

وی در پایان افزود:‌ امیدواریم با اقدام شهردرای تهران در چارجوب قانون و توجه به شایسته سالاری پیش از پیش به جوان خلاق و نخبه که این روزها فضای کسب و کار کشور را با خلق استار تاپ‌ها دگر گون کرده اند در شهرداری فعال شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار