استاندار آذربایجان شرقی: واگذاری شرکت های وابسته به شستا موجب فعال تر شدن آنها می شود

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به واگذاری برخی شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی (شستا)گفت: امیداوریم با ورود بخش خصوصی واحدهای موجود در استان فعال تر شده و به بنگاه های فعال، اشتغال زا و سود آور تبدیل شوند.

کد مطلب: ۸۰۱۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: واگذاری شرکت های وابسته به شستا موجب فعال تر شدن آنها می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در دومین نشست کشوری معرفی شرکت های قابل واگذاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در تبریز، افزود: یکی از اشکالات وارد بر شستا، اداره آن به وسیله دولت است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در طول تاریخ ثابت شده دولت بنگاه دار و فعال اقتصادی خوبی نیست، از این رو واگذاری برخی واحدهای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تصمیم بسیار درستی است.
خدابخش اظهار کرد: آذربایجان شرقی و تبریز سابقه طولانی در امر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در طی چهار دهه گذشته بسیار بیشتر از سرمایه گذاری دولتی و شبه دولتی در این استان بوده است.
وی اضافه کرد: امیدوارام فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران استان آذربایجان شرقی نسبت به موضوع واگذاری واحدهای شستا ورود پیدا کنند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: این واگذاری روش بسیار خوبی است تا بنگاه های اقتصادی مرتبط با شستا که در استان ما دچار مشکل هستند از این امر رها شده و توسط فعالان بخش خصوصی اداره شوند.
شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که اکنون با 274شرکت مختلف در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند در سال ۱۳۶۵ در قالب یک شرکت سهامی خاص تأسیس گردید. در حال حاضر، ۱۰ درصد ارزش بورس اوراق بهادار تهران، متعلق به شستا می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار