ارائه تسهیلات خدمت سربازی به ۸۷ فرزند مددجوی تحت حمایت زنجان

زنجان (پانا) - مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از ارائه تسهیلات خدمت سربازی به ۸۷ فرزند مددجوی تحت حمایت زنجان خبر داد ،گفت:هدف از اجرای طرح معافیت سربازی مددجویان، کمک به وضعیت اقتصادی و توانمندسازی خانواده‌هاست.

کد مطلب: ۸۰۱۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه تسهیلات خدمت سربازی به ۸۷ فرزند مددجوی تحت حمایت زنجان

هدایت صفری در جمع خبرنگاران از ارائه تسهیلات خدمت سربازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان خبر داد و گفت: ۴۲ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات معافیت سربازی، ۳۰ نفر از تسهیلات انتقال به نزدیک‌ترین محل و ۱۵ نفر از کاهش تعرفه این نهاد بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به شروط مشمولان طرح معافیت سربازی مددجویان کمیته امداد گفت: بر اساس قانون فقط یکی از پسران زنان سرپرست خانوار و یا تنها پسر خانوار که دارای سه خواهر باشد از خدمت سربازی معاف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان این‌که اجرای طرح معافیت سربازی فرزندان خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد از سال ۸۲ آغازشده است، افزود: این طرح بر اساس ماده ۴۴ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی اجرا می‌شود.

صفری گفت: از ابتدای سال جاری ۴۲ مددجوی تحت حمایت از این تسهیلات بهره‌مند شدند که از این تعداد ۳۲ مددجو به علت فوت سرپرست، ۵ فرزند مددجو به علت طلاق و ۵ فرزند مددجو هم تنها پسر خانواده و همچنین ۳۰ نفر از تسهیلات انتقال به نزدیک‌ترین محل و ۱۵ نفر از کاهش تعرفه این نهاد بهره‌مند شدند.

وی بابیان این‌که کمیته امداد برای توانمندی خانواده‌های تحت حمایت خدمات متنوعی ارائه می‌دهد، افزود: یکی از اقدامات کمیته امداد استان زنجان در زمینه ارائه تسهیلات معافیت سربازی به‌منظور کمک به تأمین معاش خانواده‌هاست.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه یکی از خدمات این نهاد حمایت از همسر و فرزندان سرباز نیازمند است، گفت: این موضوع مشروط به نداشتن درآمد و تأیید نیازمندی آن‌ها از سوی کمیته امداد است و از این طریق حمایت از خانوار تا پایان دوره خدمت سربازی سرپرست ادامه خواهد داشت.

صفری هدف از اجرای این طرح را کمک به وضعیت اقتصادی و توانمندسازی خانوارها دانست و افزود: مهم‌ترین گروه‌های هدف، فرزندان پسر خانواده‌های زنان سرپرست خانواری است که پس از معافیت سربازی برای ورود به بازار کار و کسب درآمد می‌تواند از تسهیلات حرفه‌آموزی و اشتغال کمیته امداد استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار