در گفت و گو با پانا:

مسابقه ملی خلاقیت دانش آموزی «ابن سینا»  در شیراز برگزار می‌شود

این جشنواره اولین و بزرگترین مسابقه خلاقیت در سطح کشوراست

شیراز (پانا) - مسئول اجرایی مسابقات ملی دانش آموزی خلاقیت ابن سینا از برگزاری هشتمین دوره مسابقات خلاقیت کشوری «ابن سینا» از 9 اسفندماه در شیراز خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
مسابقه ملی خلاقیت دانش آموزی «ابن سینا»  در شیراز برگزار می‌شود

علی جاجرمی زاده در گفت و گو با پانا در خصوص نحوه فعالیت گروه «کاپا» ( کاشفان استعداد، پرورشگران اندیشه) گفت: ما در کاپا به دنبال ایجاد فرهنگ تفکر،خلاقیت، خردورزی و تخیل در بین دانش آموزان و دانشجویان هستیم و این از اهداف اساسی و محوری این مسابقات است .

وی با اشاره به همکاری بنیاد نخبگان استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ،اداره کل آموزش و پرورش در برگزاری این مسابقات، افزود: شرکت در این مسابقات کاملا رایگان است و هزینه ای برای شرکت کنندگان در بر ندارد.

مسئول اجرایی مسابقات ملی دانش آموزی خلاقیت ابن سینا با بیان اینکه این رقابت ها در بین دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار می شود، ابراز داشت: مرحله اول این مسابقه به صورت مجازی برگزار شده که در این دوره بیش از 2300 گروه 3 نفره از دانش آموزان 15 استان کشور برای شرکت در مسابقه ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: در مرحله اول، پس از اتمام دو هفته ای زمان پاسخگویی به سوالات ، دانش آموزان به مدت سه ماه در قالب برنامه های مختلف با مسابقه در ارتباط هستند.

جاجرمی زاده اظهارداشت: از بین بیش از 6500 نفر شرکت کننده، 20 تیم برتر سه نفره از دانش آموزان خلاق و مستعد برای مرحله دوم برگزیده شدند که از 9 اسفندماه به مدت 3 روز در شیراز با شرکت در مراحل مختلف عملی، خلاقیت و قدرت تفکر خود را به چالش می کشند.

وی اشاره کرد: مدل سوالات بومی سازی خود این گروه است و توسط کمیته ی علمی 55 نفره طرح می شود و پاسخ های دانش آموزان به این سوالات براساس معیارهای خلاقیت گیلفورد ارزیابی و امتیازدهی می شود.

مسئول اجرایی مسابقات خلاقیت ابن سینا با اشاره به بخش دوم مسابقات یا همان پرورش اندیشه، ادامه داد: مسابقات کاپا شامل دو قسمت "کا" کشف استعداد و "پا" پرورش اندیشه است که قسمت "پا" نیازمند تفکر و تخیل قوی می باشد .

جاجرمی زاده افزود: پرورش اندیشه نیازمند قدرت تخیل و مشاهده است که با پرسشگری تکمیل می شود .

وی تاکید کرد: در اوج پرورش اندیشه بروز تفکر واگرا در افراد است که ما در سالهای گذشته شاهد بروز این نوع تفکر در شرکت کنندگان بوده ایم.
وی استانهای شرکت کننده در این دوره از مسابقات از ۱۵ استان فارس،قزوین،تهران،گیلان،البرز، اصفهان،سیستان و بلوچستان،هرمزگان، خوزستان، چهارمحال بختیاری،قم، مازندران، یزد، بوشهر،کهگیلویه بویر احمد دانست، که ۲ گروه از شیراز، ۷ گروه از نجف آباد اصفهان،و یک گروه از اصفهان، یک گروه از کاشان، لارستان، سروستان، فراشبند، تهران،زاهدان،داراب، رشت و بندرعباس به مرحله دوم راه پیدا کردند.
مسابقات ملی خلاقیت ابن سینا از 9 اسفندماه در شیراز آغاز و تا 11 ادامه دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار