سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد

احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌‌‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در پی تشدید بارش‌ها

تهران (پانا) - سازمان مدیریت بحران کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به تشدید بارش احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌‌‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌‌‌ها وجود دارد.

کد مطلب: ۸۰۱۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌‌‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها  در پی تشدید بارش‌ها

به گزارش سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان مدیریت بحران کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو اخطاریه شماره ۷۳ بارش قابل ملاحظه باران، برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید، در نقاط سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ به شرح زیر پیش‌‌‌بینی می‌‌‌شود:

یکشنبه مورخ ۹۶/۱۲/۰۶: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، برخی نقاط استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان.

دوشنبه مورخ ۹۶/۱۲/۰۷: شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، پاره‌‌‌ای نقاط خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و از اواخر این روز در غرب کردستان، غرب کرمانشاه، غرب آذزبایجان غربی و پاره‌‌ای نقاط آذربایجان شرقی.

با توجه به پیش‌‌بینی وضع هوا، انجام اقدامات زیر توصیه می‌‌شود:

- تجهیز به وسایل گرمایشی و زمستانی به‌خصوص زنجیر چرخ برای عبور از مناطق با احتمال بارش برف یا کولاک برف.

- با توجه به تشدید بارش در برخی نقاط یاد شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌‌‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌‌‌ها وجود دارد، بنابراین بکارگیری نکات ایمنی و عدم توقف در مسیر سیلاب توصیه می‌شود.

همچنین به سبب شدت بارش، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و مواج شدن دریا، در روز شنبه در غرب خلیج فارس و در روز یکشنبه در نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، توصیه می‌شود قایق‌های صیادی و تفریحی، هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار