نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

5 هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق فرهنگیان در بودجه سال 97 اختصاص داده شده است

یاسوج(پانا) ـ نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال 97 بالغ بر 5 هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق فرهنگیان و برای پاداش پایان خدمت آنان اختصاص داده شده است.

کد مطلب: ۸۰۱۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
5 هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق فرهنگیان در بودجه سال 97 اختصاص داده شده است

به گزارش پانا از یاسوج،غلام محمد زارع در جمع کارکنان آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، گفت : هر وقت در جمع شما فرهنگیان حاضر می شوم ، برای درس پس دادن است چرا که همه ی ما مدیون شما فرهنگیان هستیم و امیدوارم که بتوانیم با تعاملی که با هم داریم ، در راه تعالی جامعه گام برداریم.

زارعی افزود : منزلت و کرامت انسانی یک جایگاه رفیع اخلاقی است و در تعالی انسان نقش اساسی دارد که در هر جایی این مهم را مورد توجه قرار دادیم ، در واقع به شئونات انسانی احترام گذاشته ایم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه مهم ترین دغدغه فرهنگیان بحث معیشت است، گفت: برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش در سال 97 ده درصد از بودجه کل کشور به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافته است.که در هیچ سالی این مقدار بودجه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته نشده بود و این خود نوید بخش تغییر و بهبود شرایط مالی در آموزش و پرورش است.

زارعی یادآور شد : در سال گذشته هم افزایش اعتبارات آموزش و پرورش را داشتیم اما هنوز همان دغدغه معیشتی فرهنگیان وجود دارد ولی در سال 97 با احتساب رقم 10 درصدی سهم آموزش و پرورش در بودجه کل و همچنین در نظر گرفتن این موضوع که 95 درصد بودجه در آموزش و پرورش صرف هزینه های جاری و حقوق می شود، این امید می رود که تاحدود زیادی دغدغه ی معیشتی فرهنگیان برطرف شود.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود با عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج اظهار داشت: از روز اول تاکنون لحظه‌ای جانباختگان و خانواده‌هایشان را از یاد نبرده‌ام و به طور مستمر در محل حضور دارم و از نزدیک تمامی مسائل و مشکلات را می‌بینم و در حد توان بررسی لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: آزمایش فقط متوجه کسانی که آسیب دیده اند نیست، خانواده ها و شخصیت ها مختلف نیز در حوادث و آسیب ها مورد آزمایش قرار می گیرند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: وقی یک حادثه اینچنینی رخ می دهد سر رشته افکار از بین می رود و تصمیم گیری ها سخت می شود.

زارعی تصریح کرد: هم مردم در این اتفاق خوب عمل کردند و ثابت کردند که به معنای دقیق کلمه در یک امتحان الهی هستند و هم خانواده های جانباختگان با نگاه بلند اعتقادی به این مسله پرداختند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: این وسط کسانی در این امتحان رفوزه شدند که از روی بی اخلاقی مسایل ناصحیح و پوچ را که هیچگونه پایه و اساس علمی و اخلاقی ندارند را در فضای مجازی گسترش دادند.

وی در این شرایط خواستار رعایت اخلاق توسط رسانه‌ها شد و افزود: طرح مسائل ناصحیح توسط بعضی رسانه ها نگران کنندها ست زیرا در این شرایط تنها داغ خانواده‌های را بیشتر کرده و هیچ کمکی به موضوع نمی‌کند.

زارعی با اشاره به اینکه تاکنون در فردوگاه یاسوج بیش از 3100 پرواز انجام گرفته، گفت: بالغ بر 30 هزار میلیارد در این فردوگاه سرمایه گذاری کرده ایم. طول باند فردوگاه را به 3200 متر افزایش دادیم در حالی که طول باند فردوگاه شیراز که برای هواپیماهای بزرگ تدارک دیده شده است 4 کیلو متر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار